auto
0

Prodaja automobila u zapadnoj Evropi pala za 6,4 posto

FENA
Prodaja automobila u zapadnoj Evropi pala je za 6,4 posto u junu, pri čemu je najveći pad zabilježen na najvećem tržištu, onom njemačkom, pokazali su objavljeni podaci.

Grupa JD Power objavila je da je sezonski prilagođena prodaja u zapadnoj Evropi u 12-mjesečnom razdoblju zaključno s krajem juna pala na 12,8 miliona vozila.

"Pritom je neizbježno daljnje značajno usporavanje potražnje za vozilima", ističu u JD Poweru, ukazujući na ukidanje vladinih poticajnih programa za zamjenu starih vozila novima, ekološki prihvatljivijima, prenose mediji.

Povjerenje potrošača u Evropi dodatno je pogođeno nedavnom dužničkom krizom, pri čemu vlade u regiji nastoje ubrzati srezati proračunske manjkove, nastale u prošloj recesijskoj godini.

"To može samo nepovoljno utjecati na potražnju za vozilima jer će vjerojatno dovesti do gubitka radnih mjesta u javnom sektoru ili smanjenja ili zamrzavanja plaća, otkazivanja ugovora u privatnom sektoru koje finansira vlada, uz povećanje poreza", istaknula je grupa.

U Njemačkoj je prodaja automobila pala za 32,2 posto nakon što je Berlin ukinuo prošlogodišnji program poticanja kupovine novih automobila.

U proteklih godinu dana njemačko tržište smanjilo se za 28,7 posto. U Italiji je okončanje vladinih olakšica u cilju poticanja prodaje dovelo do pada prodaje vozila za 19 posto na godišnjoj razini.

U JD Poweru ne očekuju oporavak potražnje ni u narednih šest mjeseci.

Iako se prodaja u Španiji i Francuskoj drži relativno dobro zahvaljujući olakšicama koje potiču potražnju, u Francuskoj su poticaji već smanjeni dok će u Španiji program uskoro biti ukinut.