Veoma rijedak model
2

Porsche restaurirao 959 Sport koji pripada Nicku Heidfeldu

D. B.
Porsche 911 je možda bio ultimativni simbol uspjeha osamdesetih godina, no u to vrijeme nije predstavljao najmoćnije oružje iz Zuffenhausena nego je tu titulu nosio model 959.

Porsche 959 je bio ispred svog vremena, a tadašnje inovacije poput praćenja pritiska u gumama i aktivnog ovjesa bile su dio paketa Teutonic. Iako je sve to danas uobičajeno, 1986. godine je predstavljalo veliku stvar.

Kao i sve izuzetno lijepe stvari u životu, 959 je raritet. S proizvodne trake su sišla samo 292 primjerka, a još rjeđi je model Sport koji je proizveden u samo 29 primjeraka. Jedan od njih posjeduje nekadašnji vozač Formule 1 Nick Heidfeld.

Iako je prije restauracije prešao tek nešto više od 4.000 kilometara, to ne znači da automobilu nije bilo potrebno mehaničko osvježenje.

"Ako se takav tehnološki inovativan automobil ne vozi redovno, šteta je nažalost neizbježna. Pogon i šasija se moraju obnoviti", rekao je Uwe Makrutzki iz Porsce Classica koji je restaurirao Heidfeldov automobil.

Kada jedan Porsche treba "rehabilitaciju"; Makrutzki i njegov tim su najbolja adresa, a iza njih je veliki broj uspješno obavljenih projekata.

Međutim, svaki projekt ima svoje izazove. Heidfeldov 959 Sport je između ostalog dobio novu i originalnu Motronic upravljačku jedinicu motora.

Proces restauracije je počeo 2017., a završen je 2021. godine.

"Imao sam privilegiju voziti mnogo automobila visokih performansi, ali vožnja ove legende je nešto posebno za mene čak i danas. Ne vozi se kao automobil star 30 godina, nego kao mnogo modernije vozilo", izjavio je Heidfeld.

Sport se od Komfod modela razlikuje po nekoliko manjih detalja jer nema centralno zaključavanja, elektronske podizače prozora i još ponešto u svrhu smanjenja težine, a posjeduje veće turbopunjače te razvija 508 umjesto 444 KS.