Razvoj ne prestaje
50

Porsche radi na sljedećoj generaciji Taycana s još većim dometom

D. B.
Kada je riječ o automobilskoj industriji, razvoj traje konstantno. Iako je Porsche nedavno predstavio obnovljeni Taycan, razvoj sljedeće, odnosno druge generacije, već je u toku.

Redizajnirani Taycan je zaista dobio značajne promjene i poboljšanja sredinom svog životnog ciklusa, no njegova nova generacija će biti još bolja.

Taycanova menadžerica za sistem punjenja i energije Sarah Razavi je u intervjuu za australski magazin CarSales potvrdila da se novi Taycan već razvija, a priznala je i da je J1 platforma, koja također predstavlja bazu za Audi E-Tron GT, dostigla svoj maksimum te da Porscheu treba nešto novo. Iako nema potvrde, moguće je da će novi Taycan preći na već najavljenu SSP Sport platformu, koja će poslužiti kao baza za veći električni SUV s tri reda sjedišta.

Razavi je kazala da J1 platforma definitivno ima ograničenja te da je cilj da nasljednik današnjeg Taycana ponudi veći domet. U međuvremenu, obnovljeni model predstavljen u februaru obećava domet do 678 kilometara po WLTP ciklusu, što predstavlja povećanje od 35 posto u odnosu na prethodni model. Brojke po EPA ciklusu još nisu dostupne. Na pitanje da li su u planu solid-state baterije, specijalist za proizvod Taycan Mayk Wienkötter je nagovijestio da tehnologija možda neće biti spremna na vrijeme.

Porsche bi lako mogao spakovati veću bateriju, no time bi se povećala i masa već teškog električnog automobila koji ima aspiracije sportskog modela. Razavi je kazala da inženjeri moraju pronaći rješenje koje neće opteretiti Taycan, a kojim će se izbjeći napetost vlasnika zbog dometa.

Druga generacija Taycana je potvrđena, a neki se možda pitaju šta će biti s Panamerom. Autocar je ranije saopćio da će evoluirati u veći električni automobil pozicioniran iznad Taycana, ali da će koristiti istu SSP Sport platformu. Prerano je sa sigurnošću znati šta će se dogoditi, no električna Panamera možda neće značiti kraj benzinskog modela.

Primjer je novi Macan EV, koji će mirno koegzistirati sa SUS modelom nekoliko godina, kao što će biti slučaj s električnim i SUS Boxsterom i Caymanom.

Prva generacija crossovera i aktuelni model 718 su doživjeli svoj kraj u Evropskoj uniji zbog strožijih zakona o cyber sigurnosti.