auto
0

Porast prodaje japanskih automobila

Sarajevo-X
Dok mnoge evropske auto kompanije ove godine imaju pad prodaje zbog visokog eura u odnosu na dolar, velike japanske kompanije zahvaljujuči tome profitiraju.

Ovo se odnosi prije svega na Toyota grupu i Hondu, koje spadaju među najveće proizvođače automobila iz Japana. Njihova ovogodišnja prodaja je porasla, a za sljedeću godinu apetit im se povećava. Tako je Toyota grupa (Lexus, Daihatsu, Hino i naravno sama Toyota) 2004. zabilježila porast od 11%, pa će tako ove godine prodati 7.54 miliona vozila. Kako im stanje tržišta ide na ruku, sljedeće godine planiraju na tržište plasirati 8.12 miliona vozila, a od toga će samo na Toyota i Lexus automobile otpasti 7.28 miliona, dok ostalih 750000 prodaje Daihatsu, a na proizvođača kamiona i autobusa Hinu otpada 100000 vozila.

Slična situacija je i kod Honde, koja će ove godine zabilježiti porast prodaje od 9% u odnosu na 2003., sa ukupnih 3.16 miliona prodanih vozila. Planovi za 2005. govore o očekivanoj prodaji od 3.4 miliona vozila, što je značajan porast u slučaju da se ostvari "zacrtano". Većina automobila će biti poslana na USA tržište, a kao na veliku priliku se gleda i Kinu, koja se odlučila motorizovati. Pa je tako ove godine Honda na tom tržištu zabilježila porast od 73% u odnosu na 2003, sa 218 hiljada prodanih vozila.

B.K.