Na njemačkim tablicama
19

Počele isporuke modela Mercedes-AMG One, pogledajte prvi automobil

D. B.
Više od pet godina je prošlo otkako je Mercedes-AMG na sajmu automobila u Frankfurtu predstavio koncept Project One, a tek u junu 2022. godine je predstavljena produkcijska verzija koja je izgubila naziv Project. Sada je završen posao na prvom primjerku modela, a to je na društvenim mrežama potvrdio tim iz Affalterbacha objavljivanjem fotografija.

Hiperautomobil nosi njemačke registarske oznake na kojim je ispisano "ON1", preovladava crna boja, ali karoseriju krase i Petronas zeleni detalji te brojne bijele trokrake zvijezde na stražnjem dijelu. Može se uočiti i vrh ventilacijskog otvora na krovu koji je lakiran u crvenu boju, dok se na prednjoj rešetki nalazi istaknuta bijela AMG oznaka.

Riječ je zaista o istinskom trkaćem automobilu za cestu i najbržem legalnom produkcijskom vozilu na Nurburgringu, Hockenheimu i Red Bull Ringu.

Mercedes-AMG One je ograničen na 275 primjeraka, a identitet vlasnika prvog primjerka nije otkriven. Poznato je da su poznati F1 vozači Lewis Hamilton, Nico Rosberg i David Coulthard naručili ručno rađenu elektrificiranu zvijer, a za Hamiltona se priča da je naručio čak dva kako bi jedan poklonio svom ocu Anthonyju. Također, na automobil čeka i glumac Mark Wahlberg.

Proizvodnja je počela u augustu 2022. godine, a automobili se sklapaju u AMG-ovoj fabrici u Coventryju u Velikoj Britaniji. Kompleksni hibridni pogonski sklop turbopunjenim 1,6-litarskim V6 motorom i četiri elektromotora potiče iz Mercedes-AMG High Performance Powertrains odjela u Brixworthu. Namjensko proizvodno postrojenje je otvoreno uz pomoć Multimatica, a svaki One mora proći kroz 16 montažnih i testnih stanica.

AMG One je jedan od najspektakularnijih automobila našeg vremena, ali je imao trnovit put do proizvodnje. Najveći izazov je bio da motor s unutrašnjim sagorijevanjem, koji razvija 566 KS, zadovolji Euro 6 propise. Ovaj motor radi u praznom hodu na 1.200 o/min umjesto na 5.000 o/min kao što je slučaj kod F1 bolida. SUS motor se "vrti" do 11.000 o/min te se mora ponovo slagati nakon 50.000 pređenih kilometara, ali je teško vjerovati da će se primjerci hiperautomobila tako intenzivno koristiti.

Vezani članci