Samo 275 primjeraka
3

Počela proizvodnja hiperautomobila Mercedes-AMG One, sklapanje se vrši ručno

D. B.
Pet godina je prošlo otkako je Mercedes-AMG predstavio koncept Project One na Sajmu automobila u Frankfurtu, a sada je počela proizvodnja hiperautomobila s motorom iz Formule 1.

Najbrži cestovni automobil sa Mercedesovim znakom je odgađan zbog izazova u razvoju, kao i izazova koji se odnose na zadovoljavanje propisa o emisiji i buci 1,6-litarskog V6 benzinskog motora s turbopunjačem. Ipak, sada se konačno sklapa prvi od 275 planiranih primjeraka, a isporuke počinju ove godine.

Sklapanje se vrši ručno u AMG-ovom postrojenju u Coventryju u Velikoj Britaniji, dok pomenuti motor proizvodi odjel Mercedes-AMG High Performance Powertrains u Brixworthu. To je isti tim ljudi koji je odgovoran za proizvodnju motora koji pokreće Mercedesov F1 bolid.

Kako bi započeo proizvodnju modela One, AMG se udružio s Multimaticom te uspostavio proizvodno postrojenje.

Svaki primjerak automobila mora proći kroz 16 stanica za sklapanje i testiranje, a iz kompanije kažu da je proces sličan prroizvodnji luksuznih satova. U proizvodnji hiperautomobila One učestvuje više od 50 ljudi, a nakon završetka sklapanja, svaki automobil će se proslijediti testnom vozaču koji daje "zeleno svjetlo".

Nakon toga se hiperautomobil koji razvija 1.049 KS prekriva zaštitnom folijom i transportuje u zatvorenom kamonu u Affalterbrach u Njemačku u sjedište AMG-a, a posljednji korak je isporuka kupcu i tehnički brifing.

AMG one ima pogon na sva četiri točka i ekstremno kompikovan motor s unutrašnjim sagorijevanjem koji uprkos 11.000 obr/min i dalje zadovoljava popise o emisiji. Ovaj V6 motor razvija 566 KS i radi u mjestu na 1.200 obr/min, a motor F1 bolida na 5.000 obr/min. Upravo to je bila jedna od najvećih glavobolja tokom razvoja motora za hiperautomobil.

Osim SUS motora tu su i četiri električna motora. Dva su na prednjim točkovima i razvijaju kombinovanih 322 KS. Treći eletkrični motor je smješten do SUS motora te šalje 161 KS na radilicu, dok je četvrti povezan s turbopunjačem i dodaje 121 KS. Osim toga, tu je litij-jonska baterija kapaciteta 8,4 kWh koja omogućava električni domet od 18 km. Sedmostepeni automatizovani manuelni mjenjač je specijalno razvijen za AMG One.

Hiperautomobil od 0 do 100 km/h ubrzava za 2,9 sekundi, a do 200 za sedam sekundi. Maksimalna brzina iznosi 352 km/h.

AMG One je bez sumnje čudo inžinjerstva i vjerovatno je samo pitanje vremena kada će biti okrunjen kao najbrži serijski automobil na Nurburgringu.

Vezani članci