UKINUTE SUBVENCIJE
0

Pad prodaje električnih vozila u septembru deprimirao njemačko tržište

A. M.
Ukupna prodaja novih automobila prošlog mjeseca pala je za mršavih 0,1 posto. Međutim, pad prodaje električnih vozila doživio je fijasko sa 35% registracija manje. Razlog je obustava subvencioniranja za EV vozila koje je prekinuto sa završetkom augusta.

Broj registrovanih novih vozila u Njemačkoj u devetom mjesecu manje-više je ostao nepromijenjen, jer je pad bio minimalan. Uvoznici taj minimalni pad pravdaju činjenicom da je septembar ove godine imao jedan radni dan manje nego isti mjesec prošle godine. Ipak, velika prašina digla se oko prodaje električnih automobila, koja su nakon ukidanja vladinih ‘’poticaja’’, doživjela pravi debakl.

Prodaja novih automobila pala je 0,1 posto, odnosno njemačko tržište u septembru je registrovalo 224.502 vozila ukupno, izvještaj je Njemačke uprave transporta. Međutim, prodaja potpuno električnih automobila pala je za 35 posto, te je registrovano ukupno 47.097 jedinica. Dakle, manje od petine tržišta zauzela sa baterijska vozila. Subvencije za poslovne kupce završile su 31. augusta. Tesla je isforsirala krajnji datum važenja subevencija, te ponudila dodatne popuste za službene automobile registrovane do navedenog datuma. Međutim, američki proizvođač je na kraju mjeseca praktično podbacio, jer je doživio pad registracija za 69 posto.

Među ‘’pobjednicima’’ u septembru bili su: Peugeot, čija je prodaja porasla za 58 posto, Citroen i Nissan - oba s rastom od 41%, te Seat i Volvo - oba s rastom od po 36 posto. Među njemačkim ‘’narodnim’’ markama, broj registracija Opelovih vozila porastao je za respektabilnih 26 posto, dok je BMW prevodio premium proizvođače sa rastom od 7,7%, ispred Mercedesa (+ 5,3%) i Audiija (+4,9%). Volkswagen je takođe zabilježio rast od 4,1 posto. Marke koje su izgubile poslovnično dobar volumen prodaje uključuju Hyundai - pad od 22 posto, Ford - pad od 16 posto, Škoda - pad od 13 posto i Kia - pad od 12 posto.

Kada je riječ o kineskim proizvođačima kao najvećoj prijetnji za evropske brendove, baš se i nisu posebno proslavili. Iznimka je MG Motor, koji je bio najprodavaniji kineski brend u septembru sa 777 registracija, a slijedili su ga Polestar (švedski brand u kineskom vlasništvu) s 506 i Great Wall Motor s 333 registracije sa svoja dva dostupna modela Ora i Wey. Razvikani BYD isporučio je svega 196 automobila.