Samo 30 primjeraka
13

Ono što Singer pravi od Porschea 911, Redux pravi od prvog BMW-a M3

E. L.
Opšte je mišljenje da restauriran i modificiran BMW M3 (E30) iza kojeg stoji britanska kompanija Redux spada među najbolje primjere sve popularnije restomod scene.

Iza dugog naziva E30 M3 Enhanced and Evolved by Redux krije se projekat britanske kompanije Redux u kojem glavni sastojak čini prva generacija BMW-a M3 koji u Reduxu restauriraju i modificiraju na način na koji se čuvena američka kompanija Singer bavi Porscheima 911 iz Serije 964.

Perfekcionizam nije jeftin u razvijenom svijetu, pa 30 budućih vlasnika mora biti spremno da za Reduxov M3 izdvoje oko 386.000 eura, a spomenuti iznos ne uključuje sam automobil koji će vlasnici (ako već ne posjeduju M3) pronaći sami ili prepustiti ekipi iz Reduxa da ga pronađe umjesto njih.

Za proces restauriranja i modificiranja u Reduxu će kroz 18 mjeseci potrošiti 4.000 radnih sati, a konačan rezultat koji se može vidjeti na fotografijama je M3 E30 čije performanse nadilaze performanse posljednje originalne serije u čijem je nazivu bio i dodatak Sport Evolution.

Modificiranje počinje s novim karoserijskim panelima koji su, osim vrata i krova, napravljeni od karbona, a za decentno proširenje blatobrana "krive“ su nove i znatno veće 18-inčne aluminijske felge na kojima su gume Michelin Pilot Sport 4.

U Reduxu nisu odustali od BMW-ovog četverocilindarskog atmosferskog motora S14 koji pokreće originalni M3, ali je (po uzoru na najsnažniju verziju M3 Sport Evolution) radna zapremina 2,3-litarske opcije povećana na 2,5 litara.

S mnogobrojnim modifikacijama koje su zaobišle samo glavu, blok i karter, motor razvija 300 KS i 278 Nm obrtnog momenta, a bez problema će se "zavrtjeti“ do 8.000 obr/min. Naglašeno korištenje lakih materijala na kraju je rezultiralo da Reduxov M3 ima omjer mase i snage na nivou BMW-a M3 CSL iz Serije 46. Podsjećanja radi, 2,5-litarski motor u BMW-u E30 M3 Sport Evolution, koji je svojevremeno ponuđen u samo 600 primjeraka, razvija 238 KS i 240 Nm obrtnog momenta.

Zbog manje mase i više snage mnogo promjena urađeno je na upravljačkom sistemu, kočnicama i ovjesu koji je opremljen novim stabilizatorima i podesivim Bilstein amortizerima sa specifikacijom Grupe A, a nije zaboravljena ni decentno redizajnirana i modernizirana kabina u tamnim tonovima u kojoj i dalje dominiraju Recaro sjedišta.

Prvi čovjek kompanije Redux, Simon Lord, ostaje pri prvobitnom planu: "Napravit ćemo samo 30 primjeraka.“