Debituje 2024. godine
25

Objavljeni prvi detalji o električnom Renaultu 5

D. B.
Renault je još u januaru 2021. godine nagovijestio povratak legendarne "petice" istoimenim konceptom koji je najavio dolazak potpuno električnog superminija, a sada je prije debija produkcijskog modela naredne godine je francuska kompanija objavila neke preliminarne tehničke specifikacije.

Električni Renault 5 će biti zasnovan na CMF-B EV platformi te će posuditi 70 posto dijelova od hatchbacka Clio i subkompaktnog crossovera Captur baziranih na CMF-B platffomi.

Korištenje postojećeg hardvera će pomoć Renaultu da smanji troškove proizvodnje za 30 posto u poređenju s modelom Zoe, koji neće doživjeti drugu generaciju. Jedna velika razlika između dva mala električna modela bit će broj baterijskih modula s obzirom na to da će nadolazeći model imati samo četiri velika modula posložena u jedan sloj, dok Zoe koristi 12 manjih modula. Na taj način će inženjeri "uštedjeti" 15 kilograma, a obećali su i veću energetsku gustoću nove beterije te veću krutost podvozja tako što će bateriju integrisati u platformu. Čvršći pod će smanjiti buku i vibracije.

Renault namjerava ugraditi multi-link stražnji ovjes, koji je trenutno rijetkost u B segmentu. Alpine je potvrdio da će na tržište plasirati svoju verziju preporođenog modela R5, koja će definitivno u potpunosti iskoristiti prednost neovisnog stražnjeg ovjesa i tako unaprijediti iskustvo prolaska kroz zavoje. Baterija će biti postavljena ispod poda čime će se spustiti centar gravitacije, a to će rezultirati boljom agilnošću vozila.

Zasad o pogonu nema informacija osim da će R5 koristiti električni motor s tehologijom baziranom na onoj koju koristi Megane E-Tech Electric. Ovaj motor će imati novu internu arhitekturu koja ne samo da će smanjiti veličinu motora, nego i njegovu težinu.