Stiže najjači Focus
0

Uskoro i Fordov relijaš za svaki dan

Sarajevo-x.com
U skladu sa nestrpljivim iščekivanjem svih fanova Ford je obznanio da priprema vrhunski "hot hatch", koji ne samo da će uspješno nasljediti legendarne Escorta Cosworth i Focusa MkI RS, nego će se nametnuti i kao ravnopravan protivnik Subaru Imprezi STi i Mitsubishi Lanceru Evo X.

Iako Ford već odavno u ponudi ima dostojan "hot hatch", jasno je da Focus ST nije dorastao Fordovoj tradiciji, te je bilo pitanje trenutka kada će Focus dobiti i oznaku RS, a sa njom i mnoštvo WRC tehnologije.

Novi Focus RS je još uvijek u fazi pripreme, ali sudeći po zvaničnim Fordovim fotografijama sa završnih testiranja na stazi Nurburgring riječ je tek o finim podešavanjima, te bi u prodaju novi RS trebao stići veću prvoj četvtini naredne godine.

Kod Focusa RS, prije svega, pažnju plijeni agresivan izgled koji minimalno odstupa od izgleda WRC Focusa koji se već godinama uspješno takmiči u okviru Svjetskog Reli Šampionata. Gotovo zastrašujući prednji odbojnik sa ogromnim otvorima za dovod zraka, široki bokovi, jednako impresivan difuzor zraka u zadnjem odbojniku i veliko krilo, postavljaju očekivanja vrlo visoko. Srećom, poznati petocilindraš uz pomoć turbopunjača će obezbjediti čak 280 KS, te zalihe snage definitivno neće biti problem.

Ono što se nameće kao logično pitanje, je kako prnjeti toliku snagu samo na prednje točkove. Naravno, toga su se sjetili i u Fordu, te iako je prvobitni plan bio da RS dobije i pogon na sve točkove, inžinjeri su odlučili da bi takav pogon bio pretežak. Stoga, za ravnomjeran prenos snage na točkove pobrinuće se elektronski kontrolisan diferencijal sa djelimičnim blokiranjem, te bi problemi poput rasipanja snage preko točkova i trazji upravljača uzrokovani viškom obrtnog momenta trebali biti nepoznanica. U svakom slučaju, izvjesno je da će novi RS doći u sam vrh sportskih kompakta, a koliko će zaslužiti komparaciju sa prvim RS-om i Cosworthom ostaje tek da se vidi.