Novi češki hatchback
33

Škoda predstavila Scalu, rivala VW Golfu i Ford Focusu

Klix.ba
Nakon niza teasera, špijunskih fotografija i preliminarnih tehničkih specifikacija, kompanija Škoda je zvanično predstavila model Scala.

Umjesto da dijeli pažnju sa modelima drugih proizvođača na Sajmu automobila u Ženevi, Škoda je odlučila ranije predstaviti model Scala koji zamjenjuje dosadašnji Rapid. Specijalni događaj je upriličen u Tel Avivu u Izraelu gdje je češki proizvođač predstavio svoj novi petovratni kompaktni hatchback.

Scala je duga 4.362, široka 1.793 i duga 1.471 mm što znači da je duža, šira i viša od modela Rapid Spaceback. Međuosovinsko rastojanje od 2.649 mm je također nešto duže u odnosu na ono koje ima Spaceback, a to je rezultiralo prostranijom unutašnjošću, čemu je pridonio i prelazak na MQB A0 platformu.

Ne samo da putnici sada imaju više mjesta, nego je i prtljažnik veći. Njegova zapremina iznosi 467 litara (415 litara za Spaceback. Sklapanjem stražnjih sjedišta se zapremina povećava na 1.410 litara. što je više za tridesetak litara u odnosu na Spaceback.

Osim većih dimenzija, Scala izgleda i ljepše u odnosu na model koji zamjenjuje. Konkurencija će joj biti Volkswagen Golf, Ford Focus, SEAT Leon te južnokorejski rivali Kia Ceed i Hyundai i30.

Iz Škode poručuju da Scala uvodi novi i svjež dizajnerski jezik koji će biti prisutan u narednim godinama. Kompaktni model definitivno ima sličnosti s konceptom Vision RS, ali ipak nije toliko uzbudljiv. Međutim, postoji nada da će potencijalni model Scala RS biti nešto agresivniji. Nažalost, takav model zasad nije uplanovima,.

Što se tiče pogona, osnove modele će pokretati trocilindrični 1,0-litarski TSI motor uparen sa petostepenim manuelnim mjenjačem, koji isporučuje 95 KS. Isti benzinski motor će imati i verziju od 115 KS te može biti uparen sa 6-stepenim manuelnim ili opcionim sedmostepenim DSG mjenjačem.

Ako odaberete 1,5-litarski TSI motor, na raspolaganju ćete imati 150 KS te će vam biti ponuđen izbor između pomenutog 6-stepenog manuelnog i DSG mjenjača. Isti izbor mjenjača ide uz 1,6-litarski dizelaš sa 115 KS.

Krajem 2019. godine će se u ponudi pojaviti 1,0-litarski G-TEC motor koji će razvijati 90 KS, a koji će biti uparen sa 6-stepenim manuelnim mjenjačem.

Razlike unutrašnjosti između Rapida i Scale su također velike. Kod Scale je ta unutrašnjost modernija i ljepša te je napravljena od kvalitetnijih materijala, a uz to je opremljena s više tehnologije. Opciono će biti moguće dobiti digitalni instrument klaster od 10.25-inča te 9,2-inčni ekran osjetljiv na dodir sa novom generacijom infotainment sistema s podrškom za nadogradnje i internet povezivanje.

Kupci će moći naručiti Scalu s full-LED prednjim i stražnjim svjetlima te dinamičkim pokazivačima smjera, kao i sistemom nazvanim Sport Chassis Control koji spušta automobil za 15 mm čime se žrtvuje udobnost za sportsko ponašanje automobila.

Škoda će početi prodavati svoj novi model u drugom kvartalu 2019. godine.