Noviteti
0

Prvi put predstavljen potpuno električni Volvo C30 projekt

Sarajevo-x.com
Električni Volvo C30 izgleda kao postojeći Volvo C30 te donosi isti nivo sigurnosti, udobnosti i prostranosti kao standardni model. Razlika je samo u tome što ga u potpunosti pogoni elektricitet, bez imalo izduvnih emisija, a autonomija vožnje na baterijama iznosi do 150 kilometara.

Volvov ambiciozni plan elektrifikacije vrlo je brzo proizveo konkretne rezultate. Ne samo da Volvo planira uvesti na tržište plug-in hibridni model 2012. godine, nego je otpočeo i proces evaluacije održive proizvodnje potpuno električnog modela poznatog pod nazivom BEV (Battery Electric Vehicle).

Tokom 2009. određeni broj prototipskih verzija C30 BEV modela proizveden je i testiran unutar Volvo kuće. Težište ispitivanja bili su performanse i sigurnost, ali i integracija električnog sistema propulzije u ostale sisteme automobila.

„Volvo C30 je prvi model kojeg ćemo namijeniti za potpuno električni pogon. Izvanredne značajke ovog automobila kod gradske vožnje, te njegova relativno mala težina, čine ga prikladnim za električni pogon, budući da se od električnih automobila očekuje da primarno budu korišteni za gradsku vožnju i svakodnevno korištenje,“ ističe Lennart Stegland, direktor Volvo odjela za specijalna vozila.

Tehničko rješenje

Elektricitet je potpuno prikladan izvor energije za osobne automobile. Superiorna efikasnost električnog motora u odnosu na motore sa unutrašnjim sagorijevanjem svjedoči o tome da će električni automobili u budućnosti biti sve češći kako cijene fosilnih goriva budu rasle, a kontrola emisije karbon dioksida sve stroža.

Volvo C30 BEV pokreću litijumske baterije, koje se pune preko obične električne utičnice kakve nalazimo u svakoj kući. Punjenje posve ispražnjene baterije preko običnog kućnog izvora struje (220V, 16A) traje oko 8 sati. Ukoliko automobil punimo obnovljivim elektricitetom to znači da su emisije - sve od proizvodnog procesa automobila do njegove upotrebe na cesti - smanjene na nulu.

Električni motor smješten je ispod prednjeg poklopca kao i konvencionalni motori. Prioritet kod BEV projekta je pronaći optimalno smještanje baterija u automobilu. Najbolja su mjesta tunel između prednjih sjedala ili uobičajeno mjesto za klasične motore. Ove pozicije nalaze su unutar optimalnih zona gužvanja kod svih scenarija sudara. Budući da automobil ide samo na struju, on zahtijeva i veće baterije s većim kapacitetom (24 kWh) nego što su one kod hibridnih plug-in modela (12 kWh).

Kapacitet baterije

C30 BEV je ograničen na maksimalnu brzinu od 130 km/h, što je više nego dovoljno za većinu vozača. Ubrzanje od 0 do 100 kilometara na sat postiže se za manje od 11 sekund, a automobil ima autonomiju od 150 kilometara bez dodatnog punjenja. Ovaj je raspon kretanja duži od kilometraže koju dnevno postigne više od 90% svih vozača u Europi.

Isti Volvo sigurnosni standardi

Volvo slijedi iste visoke standarde sigurnosti na svim svojim vozilima, bez obzira na tip pogonskog goriva ili izvor energije. Posvećenost Volva sigurnosti dovela je u žarište pažnje brigu o čovjeku, a ta se pažnja temelji se na čvrstom znanju o stvarnim saobraćajnim situacijama. Uz to, podrobna in-house testiranja provode se u virtualnom okruženju, ali i u visoko razvijenom testnom laboratoriju Volva. Ukoliko Volvo odluči uvesti na tržište potpuno novi tip električnog automobila, on će biti siguran kao i svi ostali automobili koji se ponose značkom Volva.

Volvo je u teoriji identificirao sve sigurnosne scenarije za električne automobile, kako za slučajeve prije tako i one u toku i poslije saobraćajne nezgode. Nakon brižljivog proučavanja ovih scenarija, inženjeri Volva stvaraju rješenja koja se hvataju ukoštac sa svakom uočenom situacijom uz garanciju da će svaki budući električni automobil u potpunosti zadovoljiti visoke Volvo standarde sigurnosti.

Tržišni potencijal

Najvažniji smjer elektrifikacije kojom ide Volvo u sljedećim decenijama su plug-in hibridi. Naglasak je ovdje stavljen na veće Volvo modele. Kombinacija električnog i motora s unutrašnjim sagorijevanjem smjer je koji ima najveći potencijal u pogledu tehničke i komercijalne izvedbe. Plug-in hibridi nude široki raspon, dobre ekološke performanse, te ograničenu zavisnost o skupoj tehnologiji baterija. Nekoliko je faktora koji determiniraju kakva će biti uspješnost električnih automobila u budućnosti:

„Kupac mora imati osjećaj da je ovaj tip automobila dovoljno atraktivan za vožnju i posjedovanje. Da bi ovo postigli, mislimo da električni automobili moraju biti udobni i sigurni, te moraju nuditi istu razinu performansi kao automobili sa drugim pogonskim rješenjima. Ono što ćemo naučiti od C30 BEV projekta pomoći će nam da dosegnemo ove kriterije i pokažemo odlučnost Volva u polju planirane elektrifikacije,“ ističe Paul Gustavsson, direktor za Volvo strategiju elektrifikacije.