Više vrata i prostora
0

Predstavljen petovratni Evoque

Sarajevo-x.com
Izgled verzije sa petero vrata Range Rover Evoquea je otkriven nekoliko dana prije sajma automobila u Los Angelesu gdje će ovaj prestižni model imati i zvaničnu svjetsku premijeru.

Kada je Evoque prestavljen kao koncept Land Rover LRX 2008. godine, ideja je bila kombinovanje sportskog izgleda kupea sa dvoja vrata i kompaktnog terenca. Nakon što su šefovi kompanije odlučili da je koncept vrijedan serijske proizvodnje, shvatili su da je potrebno dizajnirati u jednoj mjeri porodično vozilo kako bi se maksimalno povećala prodaja.

Verzija sa petero vrata je identična onoj sa troja u većini dimenzija i detalja, uključujući isti krov. Veća razlika, pored one u broju vrata, je visina krova. Krov verzije sa petero vrata je 30 mm viši i ravniji u odnosu na verziju sa troja vrata, čiji se krov lagano naginje prema nazad.

Kako bi se olakšala promjena krova, vjetrobransko staklo je produženo za 60 mm, a verzija sa petero vrata je dobila i potpuno nova vrata prtljažnika. Viši krov je donio više prostora iznad glave, koji je povećan za 30 mm naprijed i 40 mm nazad. Verzija sa petero vrata ima manju zakrivljenost na mjestima gdje se krov spaja sa ostatkom karoserije, tako da da je i tu dobijeno dodatnih 50 mm prostora za ramena. Pozicija vozača je identična kao kod verzije sa troja vrata, a razlikuje se od pozicije vozača kod Freelandera. Vozačevo sjedište je 30 mm niže, dok je mjenjač postavljen više za 60 mm. Viša verzija Evoquea je i teža za 30 kg.

Iz kompanije "Land Rover" je objavljeno da će po prvi put sve verzije Evoquea imati MagneRide podesive amortizere (koji su pod kontrolom Tarrain Response sistema) kako bi se poboljšala upravljivost na gradskim cestama, a da se ne kompromituju off-road performanse.

Evoque sa petero vrata posjeduje istu liniju motora kao i onaj sa troja vrata (2,2-litarski turbodizelski motori sa 145 i 184 KS i 2,0-litarski turbobenzinac sa 233 KS), s tim da je svaka verzija dostupna sa pogonom na dva, kao i na četiri točka.

Slabija verzija sa troja vrata, dizel sa pogonom na dva točka, može preći 21,2 km sa jednim litrom goriva uz emisiju CO2 ispod 130 g/km. Emisija CO2 za verziju sa petero vrata, koja je i nešto teža, iznositi će oko 135 g/km.

Kao i verzija sa troja vrata, Evoque sa petero vrata će imati tri paketa opreme, Dynamic, Prestige i Pure.

Razlika u cijeni između dvije verzije automobila nije poznata, ali vjerovatno neće biti suviše velika. Iz kompanije "Land Rover" kažu da će početna cijena osnovne verzije biti oko 35.000 eura, što znači da će najjača i najopremljenija verzija koštati i preko 45.000 eura.