Supersportista sa Istoka
0

Predstavljen Lexus LFA

Piše: E.Z.
Nakon godina nagađanja, najava i iščekivanja Lexus je konačno ozario svijet supersportskih automobila premijerom svog spektakularnog modela LFA. Već prve fotografije i podaci govore kako je riječ o zaista posebnom automobilu, koji bi vrlo lako mogao pridobiti veliki broj poklonika.

Na ovogodišnjem sajmu automobila u Tokiju Lexus je konačno održao svjetsku premijeru svog prvog supersportskog automobila, a iako možda nemaju iskustva u gradnji ovakvih automobila, sudeći prema modelu LFA Lexus je odradio odličan posao.

Naime, prve fotografije i video zapisi otkrivaju zaista neobično i futuristički oblikovan sportski automobil, koji samim svojim proporcijama neminovno privlači pažnju. Dizajneri su bili pod uticajem futurističkih rješenja, pa LFA obiluje oštrim i izlomljenim linijama, ali i dobrim aerodinamičkim elementima. To je podnica automobila u potpunosti ravna što obezbjeđuje pravilno strujanje zraka kojeg pravilno usmjerava zadnji difuzor.

Za aktivnu aerodinamiku zadužen je zadnji spojler koji se aktivira i pozicionira zavisno od brzine kojom se kreće LFA. Pored upečatljivog izgleda ono što je otkriveno na video zapisima je i fascinantan zvuk koji dolazi iz izduvnih cijevi, a koji neodoljivo podsjeća na već legendarni Porsche Carrera GT. Uz snažan motor koji snagu ostvaruje u visokom radnom području ovaj zvuk treba zahvaliti i detaljno razvijenom izduvnom sistemu, gdje veliku ulogu igra izduvna grana od cijevi jednake dužine i višestazni izduvni sistem koji je u potpunosti izrađen od titanijuma.

Srce ovog novajlije među okorjelim supersportskim autombilima je moćni V10 motor radne zapremine 4,8 litre, a s obzirom na to da je izrađen aluminijuma, magnezija i titanijuma može se pohvaliti manjom ukupnom masom od ekvivalentnog V8 motora. Maksimalna snaga ovog motora je impresivnih 560 KS pri vrlo visokih 8.700 okretaja radilice u minuti, dok obrtni moment iznosi 480 Nm pri 6.800 okr/min. Ovakvu količinu snage na točkove će prenositi savremeni 6-stepeni ASG mjenjač, koji je jedan od razloga zbog kojeg LFA od 0 do 100 km/h sprinta za samo 3,7 sekundi i zaustavlja se tek na 325 km/h.

Za odlične performanse treba zahvaliti i prilično maloj ukupnoj masi karoserije od samo 1.480 kilograma, što je ostvareno obilnom upotrebom elemenata od karbonskih vlakana, pa se samo u uređenju unutrašnjosti uštedilo oko 100 kilograma.

Lexus planira proizvodnju samo 500 primjeraka ovog automobila , a proizvodnja će početi u decembru 2010. godine i trajaće do decemba 2012. godine. Također, za 2011. godinu je najavljena i još ekstremnija verzija ovog modela, koja je namjenjena okorjelim zaljubljenicima u vožnju na trkaćim stazama. Naravno, LFA je namjenjen probranom bogatom društvu što potvrđuje i najavljenim cijenama od početnih 250.720 eura pa naviše.