Stiže brzi 208
0

Peugeot vraća GTi modele u život: Glavni konkurent je Alpine

Klix.ba
Ovog vikenda održava se slavna i zahtjevna trka 24 sata Le Mansa, a to će kao savršen povod iskoristiti i Peugeot za premijeru svog novog sportskog modela i oživljavanje slavne GTi oznake.

Peugeotova slavna GTi značka vraća se na prvom električnom automobilu visokih performansi ove francuske marke. Naravno, privlačni 208 GTI biće zasnovan na modelu e-208, a glavni konkurent na kojeg "puca" je električni Alpine A290.

Prigodno predstavljanje na trci 24 sata Le Mansa označava povratak jedne od najpoznatijih sportskih marki, nakon što je 308 GTi prestao s prodajom 2021. godine. To je ujedno i prvi sportski Peugeot otkako je 508 PSE ukinut krajem 2024. godine .

Razvijen od strane Peugeot Sporta i inspirisan slavnim 205 GTi , novi model stiže kao sportska revizija gradskog e-208.

Glavne komponente preuzete su iz bratskog modela Alfa Romeo Junior Veloce, a tu se prije svega podrazumijeva elktromotor postavljen naprijed i uparen s mehaničkim diferencijalom s blokadom, a koji proizvodi 278 KS i 300 Nm obrtnog momenta.

Ova snaga omogućava da električni "hot hatch" težak 1596 kg ubrza od 0 do 100 km/h za 5,7 sekundi, 0,7 sekundi brže od Alpine A290 GT Performancea sa 217 KS, te ima maksimalnu brzinu od 180 km/h.

Uz tu dodatnu snagu i brzinu sportski 208 dobio je i posebne hidraulične amortizere i zadnji stabilizator, a i sam upravljački sistem je rekalibrisan za direktniji odziv i bolju upravljivost.

Novi 208 GTi je i 30 mm niži od standardnog automobila, a trag točkova je proširen za 56 mm naprijed i 27 mm za bolju stabilnost.

Vizuelno, u odnosu na standardni e-208 sportski model je dobio potpuno drugačiju prednju masku i spojler kao i novi zadnji spojler i zadnji difuzor zraka koji ima integrirano zadnje svjetlo za maglu. Uz to dobio je i atraktivne 18-inčne felge inspirisane onima s 205 GTi pa su dobile i originalni GTi font. Uz Michelin Pilot Sport Cup 2 gume tu su i kočnice s diskovima prečnika 355 mm za potpun sportski paket.

I unutra e-208 GTi podsjeća na 205 GTI, pa je tako dobio školjkasta sjedišta s crvenim i crnim detaljima, a podne prostirke su također dobile crvene rubove. Inače, unutrašnjost je ista kao i kod standardnog e-208, ali s dodatkom Alcantare na sjedištima i volanu.

Modifikacije su također napravljene na performansama baterije, pa iako je nikl-mangan-kobaltna baterija od 54 kWh ista kao i kod standardnog automobila, Peugeot je saopštio da je prilagodio softver koristeći dostignuća iz svog hibridnog trkaćeg automobila 9X8 kako bi smanjio temperature pod velikim opterećenjima i poboljšao oporavak energije.

Ono što je posebno zanimljivo je da, iako se GTi značka prvo vraća na električnom modelu, postoji mogućnost da se nekada pojave i novi sportski Peugeoti s benzinskim motorima. Izvršni direktor Peugeota Alain Favey je rekao: "Počinjemo s e-208 i definitivno slušamo ono što će reći naši kupci. Ne isključujemo mogućnost da postoje i druge verzije modela 208 GTi pod GTi oznakom, ali za danas nema apsolutno ništa planirano u tom smislu."