Samo na benzin i struju
1

Peugeot otkriva novu klasu: 408 je alternativa za kompakt ali i SUV

E. Z.
Nakon nekoliko najava Peugeot je i zvanično predstavio svoj veliki novitet i potpuno novi model u svojoj gami. Peugeot 408 je dinamični fastback koji nudi originalan spoj kompakta i SUV-a u potpuno originalnom i neočekivanom izdanju iz svakog ugla.

Novi Peugoet 408 je neočekivan jer je drugačiji, te se nameće kao prvi model ove vrste, kako u historiji Peugeota tako i na tržištu automobila u cjelini . Sa novim 408, Peugeot demonstrira kreativnost svojih timova nudeći novu siluetu fastbacka na vrhu C segmenta. Ovaj novi Peugeot donosi prepoznatljiv dizajn ali uz novu dimenziju privlačnosti, inženjerske izvrsnosti fokusirane na efikasnost i inteligentnu elektrifikaciju, kao i emocije koje pružaju vrhunske tehnologije posvećene užitku u vožnji i instinktivnoj upotrebi.

Prije dva dana i prije zvanične premijere imali smo priliku prisustvovati online premijeri Peugeota 408 za novinare zatvorenog tipa, te uz obećanje da ćemo sačekati sa objavom detalja u naredna dva dana inžinjeri i dizajneri Peugeota otkrili su nam da ovaj model predstavlja najbolje iz njihove ponude, te u skladu s time će biti ponuđen samo s bogatijim paketima opreme i benzinskim i hibridnim motorima. Dizelskih motora neće biti u ponudi, ali će naknadno biti ponuđen potpuno električni model.

Očito, Peugeot 408 ističe se prije svega svojom dinamičnom siluetom fastback-a i zaista jedinstvenim stilom kojim želi razbiti ustaljene norme. Kako su nam rekli iz Peugeota, primjetili su da su SUV modeli postali previše monotoni i da kupci žele nešto novo, a u isto vrijeme jednako praktično. S tom idejom rođen je novi 408 koji će u ponudi Peugeota biti smješten između kompaktnog 308 i 3008.

Novi 408 donosi jasnu dizajnerskz pripadnost aktuelnim modelima Peugeota sa dominantnim i širokim prednjim dijelom koji je dobio masku u boji karoserije kako bi se savršeno uklopila s prednjim dijelom. Jasno tu se ponosno ističe i novi Peugeot amblem sa glavom lava, baš kao i svjetlosni potpis u obliku očnjaka koji savršeno integrišu 408 u porodicu Peugeot, kao i LED svjetla sa tri "kandže" nazad. Cijela karoserija obiluje oštrim linijama, a obrnuti izrez na zadnjem braniku je neočekivan, te daje profilu snažan izgled, baš kao i oštro "izrezane" felge prečnika 20 inča.

Sa dužinom od 4,69 m i međuosovinskim razmakom od 2,79 m, novi Peugeot 408 donosi izuzetno prostran drugi red sjedišta, sa čak 188 mm prostora za noge. Prtljažnik je također izdašne veličine, sa zapreminom od 536 litara, koja se može povećati na 1.611 litara kada se zadnja sjedišta preklope. Novi Peugeot 408 visok je 1,48 m, što mu uz ovu dužinu i coupeovsku liniju krova daje vrlo uglađenu siluetu. Također, to poboljšava aerodinamičku efikasnost.

Peugeot 408 za svog vozača i za svoje putnike nudi najnoviju generaciju i-Cockpita, koji je u suštini u potunosti preuzet iz modela 308 uz par modifikacija i uz jasno nešto višu poziciju sjedenja koja daje dodatnu preglednost u vožnji.

U kokpitu je naglasak na kvaliteti i povezivanju, s najnovijim tehnologijama kako bi iskustvo vožnje i putovanja učinili intuitivnijim i korisnijim. Novi 408 opremljen je sa 6 kamera i 9 radara, te sistemi za pomoć vozaču pružaju bezbrižnost i sigurnost. Oni uključuju: Adaptivni tempomat sa funkcijom Stop and Go, Night vision sistem koji upozorava na životinje, pješake ili bicikliste ispred sebe prije nego što se pojave u snopu dugih svjetala, Praćenje mrtvog ugla velikog dometa (75 metara), Rear Traffic Alert, koji upozorava na potencijalnu opasnost pri vožnji unazad.

Ponuda motora koji pokreću Peugeot 408 uključuje dvije punjive hibridne verzije sa 180 i 225 KS i benzinsku verziju od 130 KS. Sva tri su uparena sa 8-brzinskim EAT8 automatskim mjenjačem, te u ovom modelu Peugeot neće nuditi ručni mjenjač. Potpuno električna verzija će uslijediti nekoliko mjeseci kasnije nakon premijere.

Efikasnost je bila ključna briga za dizajnere Peugeota 408, jer kombinacija malog otpora u pogledu aerodinamike, smanjenja težine (samo 1.396 kg) i motora sa niskim emisijama znači da se ovaj model može pohvaliti izuzetno niskom prosječnom potrošnjom energije, kako za hibride tako i za benzinsku verziju od 130 KS.

Novi Peugeot 408 stiže na tržište na samom početku 2023. godine. Ovo je važan model za francusku marku jer imaju globalne ambicije s njim, te će se proizvoditi isprva u Mulhouseu u Francuskoj za evropsko tržište, a ubrzo nakon toga, počinje proizvodnja i u fabrici Chengdu u Kini za lokalno tržište.