Noviteti
6

Peugeot 308 R HYbrid: Porodični LMP1 prototip

Klix.ba
Kad u odjelu Peugeot Sport odluče da se poigraju, uz dovoljno iskustva prikupljenog na stazama širom svijeta, kreativnosti i adekvatnih dijelova, nastane koncept kao što je 308 R HYbrid.

Implementiranjem tehničkih rješenja po uzoru na hibridni LMP1 prototip Peugeot 908, u Peugeot Sportu samo su željeli pokazati potencijal hibridne tehnologije koji će se sve više koristiti u proizvodnji budućih sportskih cestovnih automobila.

Nakon konceptnog modela 308 R, koji je francuska kompanija predstavila 2013. godine, Peugeot je predstavio još radikalniju varijantu zasnovanu na karoseriji aktuelnog modela 308.

Ispod agresivno dizajnirane dvobojne karoserije, na kojoj se posebno ističu naglašeno prošireni blatobrani i veliki usisnici zraka, krije se hibridni pogon koji se sastoji od 1,6-litarskog četverocilindarskog turbo-benzinskog motora i dva elektro-motora sa po 115 KS. Kad svi motori rade punim kapacitetom, vozač na raspolaganju ima 500 KS koje su raspoređene na obje osovine. Vrijednost najvećeg obrtnog momenta iznosi 730 Nm. Sve zajedno dovoljno je da ovu 308-icu od 0 do 100 km/h dovese za 4 sekunde, a njena maksimalna brzina elektronski je ograničena na 250 km/h. Prosječna emisija štetnog CO2 iznosi samo 70 g/km.

Automobil je opremljen sa četiri radna režima. U programu "hot lap", koji je namijenjen za postizanje najboljeg vremena na kružnoj stazi, svi motori rade punim kapacitetom. Za dugotrajniju jurnjavu stazom tu je radni režim koji na 19-inčne točkove isporučuje 400 KS i 530 Nm najvećeg obrtnog momenta. Za korištenje na javnim cestama ponuđen je program koji ukupnu snagu motora prigušuje na 300 KS i 400 Nm obrtnog momenta. Četvrta opcija je vožnja bez trošenja benzina. Automobil tada pokreće elektromotor koji je smješten na zadnjoj osovini, a u slučaju snažnijeg pritiskanja na papučicu gasa pridružuje mu se i drugi elektromotor koji je smješten na prednjoj osovini.

"Napravili smo hibridni porodični kompakt koji ima performanse supersportskog automobila", kaže Bruno Famin, direktor odjela Peugeot Sport. Sasvim je sigurno da sve zajedno neće ostati samo koncept.