Savremeni muscle car
0

Objelodanjen Chevrolet Camaro

Sarajevo-x.com
Nakon prilično dugog iščekivanja i mnogo najava, pogotovo nakon predstavljanja konceptnog Camara, očito je da se bliži dan zvanične premijere serijskog Camara koji se vraća tradiciji muscle cara, a ujedno se pridružuje Mustangu koji je do sada bio prilično usamljen.

Iako zvanični datum premijere nije poznat po već ustaljenom običaju „sasvim slučajno“ su u javnost izašle prve fotografije serijskog Camara, zajedno sa nekim osnovnim podacima. Tačnije, prema nezvaničnim najavama Camaro bi u prodaju na tržištu SAD-a trebao stići već početkom naredne godine, pa se prema tome da zaključiti kako je njegov razvoj finaliziran, te da je već spreman za svoju zvaničnu premijeru.

Ono što je svakako jedna od najvećih vrlina novog Camara je njegov izgled. Nostalgičan dizajn kojeg je prezentirao konceptni model gotovo je u potpunosti zadržan, te su razlike između serijskog i konceptnog modela gotovo neprimjetne. U svakom slučaju, Mustang je već sada ugrožen. U istom cjenovnom rangu stigao je konkurent kojeg odlikuje mnogo odvažniji i dorečeniji dizajn koji uspješnije implementira rješenja sa kraja 60-ih godina na savremenim automobilima, dok se i prema drugim kvalitetama Camaro planira odmaći od Mustanga.

Ono što većina zamjera američkim sportskim automobilima su prije svega njihove dinamičke osobine, pa odličan dizajn i kapacitetni motori gotovo u pravilu bivaju ometeni lošim ovjesom i karoserijom kod kojih nije neobično vidjeti i tehnička rješenja koja su bila prihvatljiva prije 40-ak godina. Iz Chevroleta ponosno ističu da će se Camaro posebno isticati u tom polju, te da jednostavno neće biti mjesta za kritiku u pogledu vozačkog užitka i voznih osobina. Da bi se to obećanje moglo ispuniti najavljuje podatak da je Camaro dobio potpuno nezavisni ovjes i naprijed i nazad, što bi uz StabiliTrak sistem za kontrolu stabilnosti trebalo biti dovoljno za dinamičnost na razini Evropljana. Također, nisu zaboravljene ni kočnice, pa će Brembo četveroklipne čeljusti biti zadužene za zaustavljanje čak 1.700 kilograma teškog kupea. Da su se u Chevroletu zaista posvetili voznim osobinama govori i podatak o rasporedu mase po osovinama koji iznosi 52% na prednjoj i 48% na zadnjoj, što je zaista vrijednost koju je teško postići na kupeu ovakvih proporcija.

Za sada se najavljuje da će u početku ponude na izboru biti tri verzije, i to Camaro LS, Camaro LT i prestižni Camaro SS. Također, izvjesno je da će naknadno stići najsnažnija i najbrža verzija sa značkom RS. Prve dvije verzije, LT i LS, će dobiti 3,6-litarski V6 motor sa 296 KS, dok će verzija SS na raspolaganju imati motor koji je u skladu sa muscle car imidžom, tačnije 6,2-litarski V8 sa 416 KS. U svakom slučaju odlično je vidjeti da se bez obzira na cijene goriva vraća rat američkih „bildera“, a uz povoljan kurs dolara i mnogo veći tehnološki napredak vjerovatno je da će Camaro biti i češći prizor na evropskim ulicama.

Vezani članci