Premijera kokpita
0

Novi Porsche Cayenne donosi potpuno novo iskustvo za vozača

Klix.ba
Prije pune svjetske premijere nove generacije modela Cayenne Porsche predstavlja potpuno novu, inovativnu arhitekturu za unutrašnjost ovog modela. Porsche Driver Experience otvara nove načine interakcije, ne samo za vozača već i za suvozača.

Novi Cayenne će svoju svjetsku premijeru proslaviti 18. aprila na sajmu automobila u Šangaju, ali je Porsche odlučio prije toga pokazati njegov potpuno novi kokpit koji uvodi revolucionarni koncept prikaza i upravljanja. Pod imenom Porsche Driver Experience novi Cayenne predstavlja potpuno digitalni displej, raznovrsnu individualizaciju i intuitivan rad. Kako se i očekuje od jednog Porschea, fokus je na vozaču, a najvažnije komande su grupisane oko volana.

De luxe kokpit preuzima elemente električnog sportskog modela Taycan i po prvi put ih prenosi na Porsche sa motorom sa unutrašnjim sagorijevanjem. To podrazumjeva digitalnu instrument tablu u zakrivljenom i slobodnostojećem dizajnu s promjenjivim opcijama prikaza, redizajniranu središnju konzolu i volan najnovije generacije. Ručica automatskog mjenjača sada se nalazi desno od volana. Ovo stvara prostor na središnjoj konzoli za veliki kontroler klima uređaja u sofisticiranom dizajnu crne ploče. Putnici doživljavaju novi nivo interakcije sa automobilom i vozačem putem opcionalog displeja za putnike, dok optimizirane funkcije povezivanja zaokružuju novi koncept interijera.

Fokusiran na vozača i interaktivan: novi kokpit u Cayenneu

Vozači i putnici doživljavaju potpuno novi kokpit u novom Porsche Cayenneu. Kombinira još jači fokus na vozača s novim interaktivnim elementima koji oživljavaju iskustvo vožnje na novi način i za putnika. Instrument tabla u zavisnosti od nivoa opreme, omogućava vozaču da može birati između sedam prikaza na instrumenta.

Brojač obrtaja, online navigacija, pomoć za noćni vid ili 3D sistem pomoći u vožnji mogu se odabrati da budu u prvom planu. Dostupni su i znatno smanjeni prikaz i klasični način rada, od kojih klasični način prenosi tipični Porscheov dizajn instrument table s pet instrumenata u digitalno doba.

Ključna karakteristika novog Porsche Driver Experiencea je pravi balans između digitalnih i analognih elemenata. Sve kontrole koje su važne za iskustvo vožnje također su grupisane direktno oko volana. Tipično za Porsche, dugme za pokretanje novog motora nalazi se lijevo od volana. Mjenjač je sada desno od volana između instrument table i centralnog displeja. Ovo stvara prostor na središnjoj konzoli za novu, veliku kontrolnu ploču klima uređaja s analognim kontrolama i više prostora za odlaganje. Porsche je također stavio potpuno redizajniranu kontrolnu ručicu za sisteme pomoći vozaču direktno na volan u novom Cayenne-u.

Novi multifunkcionalni sportski volan potiče iz modela 911 i potpuno je prerađen u odnosu na prethodni model, sa visokokvalitetnim, modernim i sportskim dizajnom. Prekidač za odabir načina vožnje omogućava brz i lagan prelazak iz režima Normal, Offroad, Sport i Sport Plus direktno na volanu i sada je dio standardne opreme. Novo dugme za biranje funkcija i dizajna na instrument tabli se također nalazi direktno na volanu, kao i komande za opcioni head-up displej.

Nova kontrolna ploča klima uređaja na središnjoj konzoli sa staklenom površinom u crnom dizajnu osigurava posebno kvalitetan izgled. Postavke klima uređaja mogu se izvršiti brzo i intuitivno na jasno postavljenoj kontrolnoj površini. Kombinacija prepoznavanja dodira i haptičke povratne informacije s mehaničkim prekidačima klima uređaja kao i fizičkim regulatorom jačine zvuka osigurava funkcionalnost koja je i haptički i estetski ugodna.

Centralni ekran visoke rezolucije od 12,3 inča je kontrolni centar Porsche Communication Management (PCM). Kao i prije, ovdje vozač može upravljati brojnim funkcijama vožnje i udobnosti, kao i standardnom online navigacijom i multimedijalnim funkcijama. Potpuno nova karakteristika u Porsche Cayenneu je opciono integrisani 10,9-inčni putnički displej. Dodatni ekran osjetljiv na dodir omogućava suvozaču da skine opterećenje sa vozača, na primjer upravljanjem navigacijom ili odabirom medijske usluge.

Specijalna folija osigurava da se displej ne vidi sa vozačevog sjedišta. To znači da se video zapisi mogu emitovati na ekranu suvozača bez ometanja vozača.

Luksuzan, sportski osećaj

Porsche Cayenne je najsportskiji automobil u svom segmentu – a to odražava i njegova unutrašnjost. Sportski ambijent kombinovan je sa dinamičnom funkcionalnošću, luksuznom udobnošću i tipičnim Cayenne dizajnerskim karakteristikama. Porsche predstavlja novi koncept upravljanja u novom Cayenneu u čistom dizajnu koji naglašava širinu. Kompletna instrument tabla, centralna konzola i gornji dio unutrašnjosti vrata su potpuno redizajnirani. Povećani horizontalni naglasak na instrument tabli čini unutrašnjost još širim. Elegantno dizajnirani otvori za ventilaciju su vertikalno raspoređeni na tipičan Cayenne način. Porsche je po prvi put dizajnirao sve otvore za vazduh u kokpitu bez lamela.

Sveobuhvatno proširena povezanost

Porsche je dodatno poboljšao povezanost u novom Cayenneu. Hlađen prostor za pohranu pametnog telefona s funkcijom induktivnog punjenja dolazi kao standardna oprema. Hlađenje omogućava optimizovanu snagu punjenja do 15 Watti. Proširena integracija online usluga pruža nove načine interakcije, kao što je korištenje Siri glasovnog asistenta za upravljanje funkcijama vozila.

Novost su i dva USB-C porta u prednjem odjeljku za odlaganje i još dva USB-C porta u zadnjem dijelu centralne konzole. Svi USB portovi pružaju funkciju brzog punjenja. Prednji također povezuju pametni telefon sa Porsche Communication Management (PCM). Da biste uparili pametni telefon sa vozilom, sve što treba da uradite je da skenirate QR kod prikazan u PCM-u na njemu. Tada su dostupne brojne funkcije povezivanja, uključujući Apple CarPlay i Android Auto, kao i integrisane aplikacije kao što su Spotify i Apple Music .

Sa novom funkcijom In-Car Video, video zapisi se mogu gledati direktno u PCM-u preko provajdera striminga Screenhits TV – i na centralnom displeju kada vozilo miruje i na displeju suvozača tokom vožnje.