Donosi nekoliko promjena
14

Nova Ford Puma ST dobila velike ekrane i mali 1,0-litarski motor

D. B.
Ford je prestao proizvoditi model Fiesta prošle godine, a time je izvršen veći pritisak na crossover Puma, koji sada treba nositi baklju superminija, posebno jer je to zapravo Fordov najprodavaniji putnički automobil u Evropi, ali na štulama. Sada je stigao obnovljeni model za 2024. godinu.

Subkompaktni crossover se tek malo promijenio spolja, iako iz Forda ističu da prednja svjetla s "potpisom" nalik na kandže sada sadrže matrix LED tehnologiju. Diskretno je promijenjen i logotip, kojia je premješten na prednju masku. Čini se da nazad nema promjena, no kupci mogu birati između šest boja, uključujući novu Cactus sivu. Također, na raspolaganju je nekoliko modela felgi veličine od 17 do 19 inča.

Otvaranjem vrata se pojavljuje projekcija Puminog logotipa na tlu, a sama unutrašnjost je značajno drugačija između ostalog i zbog novog Sync 4 intotainment sistema. Na armaturnoj ploči su dva ekrana, dok su centralni ventilacijski otvori premješteni na vrh kako bi se dobilo dovoljno mjesta za 12,0-inčni ekran osjetljiv na dodir. Lijevo od njega je 12,8-inčni digitalna instrument tabla, koja više nije u potpunosti integrisana u armaturnu ploču.

Ford je pojednostavio ponudu motora jer Puma više nije dostupna u Evropi s 1,5-litarskim četverocilindričnim dizelskim motorom s turbopunjačem, a ST model visokih performansi je ostao bez 1,5-litarskog turbobenzinca i 6-stepenog manuelnog mjenjača. Odsad će ovaj sportski model biti dostupan s manjim 1,0-litarskim motorom uparenim sa sedmostepenim automatskim mjenjačem s duplim kvačilom.

To je značajno smanjenje, posebno kad se u obzir uzme činjenica da je Puma ST nekad razvijala 197 KS i 320 Nm obrtnog momenta. Model koji se pojavio ranije isporučuje samo 168 KS i 248 Nm obrtnog momenta. Blagi hibridni motor omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,4 sekunde, odnosno 0,7 sekundi više u odnosu na "ugašenu" verziju opremljenu većim 1,5-litarskim motorom. Maksimalna brzina iznosi 210 km/h.

Modeli bez ST oznake također dobijaju 1,0-litarski turbopunjeni benzinski motor, koji nudi 123 KS i 210 Nm obrtnog momenta ili 153 KS i 240 Nm. Slabija verzija trocilindričnog motora se može dobiti sa 6-stepenim mjenjačem te u tom slučaju do "stotke" stiže za 9,8 sekundi, dok odabirom sedmostepenog automatskog mjenjača s duplim kvačilom to vrijeme "pada" na 9,6 sekundi. Snažnija verzija trocilindraša dolazi isključivo s automatskim mjenjačem, a za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno je 8,7 sekundi.

Kao što je obećao 2022. godine, Ford će lansirati i potpuno električni model Puma Gen-E, koji stiže nešto kasnije ove godine. Čini se da će biti baziran na istoj platformi kao i benzinski model, a proizvodit će se uz standardne verzije u postrojenju u Craiovi u Rumuniji.