Nova Ford Fiesta ST
4

FOTO / Najbrža serijska Fiesta do sada

Klix.ba
Predstavljanjem nove Fieste ST i Ford se iznova priključuje plemenitom društvu proizvođača koji nude vrhunski sportski automobil u kompaktnoj klasi.

Uz dodatak da je nova Fiesta ST najsnažniji i najbrži produkcijski mali Ford do sada, što je garancija za beskompromisnu zabavu. Razvijena od strane Ford Team RS-a, nova Fiesta ST pod poklopcem motora krije 1,6-litarski EcoBoost turbo-benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem goriva koji razvija 182 KS i 240 Nm obrtnog momenta. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h Fiesti ST treba 6,9 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 220 km/h.

Svi poslovi oko motora, 6-stepenog ručnog mjenjača, sniženog ovjesa, sistema upravljanja i kočnica, povjereni su inžinjerima Ford Team RS-a. Optimiziranje cijelog paketa završava ESC sistemom sa tri radna programa (od kojih jedan znači njegovu potpunu deaktivaciju) i sistemom eTVC kojim se u oštrije voženim zavojima automatski aktivira kočnica na prednjem unutrašnjem točku, čime se osjetno reducira podupravljanje bez posebnog žrtvovanja brzine.

U odnosu na snagu i emisiju CO2 motora iste radne zapremine prethodne generacije, snaga je povećana za malo manje od 20 odsto, dok je istovremeno emisija CO2 smanjena za 20 odsto, pa sada u prosjeku iznosi 138 g/km.

Izvana se nova Fiesta ST razlikuje od standardnih modela velikom saćastom maskom hladnjaka, aerodinamičkim karoserijskim dodacima i izrazitim zadnjim difuzorom zraka. U izrazito kontrastnoj unutrašnjosti dominiraju sportska Recaro sjedišta, a tu su i karbonski umetci, aluminijumske papučice i ručica mjenjača i poseban upravljač. Za adekvatnu sintetičku zvučnu kulisu motora brine Sound Symposer. Uz Fiestu ST Ford je predstavio i sisteme SYNC, odnosno MyKey.

"Iz zavoja u zavoj ovaj auto će vam držati osmijeh na licu, jer pruža apsolutnu preciznost upravljanja i prenošenja snage na podlogu“, kaže Tyrone Johnson, menadžer inžinjeringa Ford Team RS-a. Vjerujemo da je tako, jer su finalna podešavanja rađena na čuvenoj stazi Nurburgring Nordschleife, gdje je Fiesta ST, nakon svih rigoroznih testova izdržljivosti, morala preći još nekoliko hiljada kilometara.