Zvanična premijera
26

Mercedes-Benz predstavio novi GLA sa više karaktera, prostora i sigurnosti

Klix.ba
Nova generacija Mercedes-Benza GLA osmi je model koji se pridružuje porodici kompaktnih vozila ujedno ove marke i zaokružuje ovu liniju modela Mercedes-Benza. GLA je ujedno i ulazni model u veoma uspješnu porodicu Mercedes-Benz SUV modela.

Karakter novog GLA je značajno pojačan u odnosu na prethodni model. Tako visina novog GLA od 1.611 milimetara prevazilazi prethodni model za više od 10 centimetara. Pozicija sjedenja odgovarajuće je viša i doprinosi utisku SUV vozila, uz to obezbjeđujući i više prostora za glavu naprijed. U isto vrijeme je prostor za noge nazad povećan i veoma je izdašan – iako je GLA sada za centimetar kraći.

Tipične off-road dizajn karakteristike uključuju uzdignut prednji dio, kraće prevjese naprijed i nazad i zaštitne oplate cijelim obimom automobila. 4MATIC modeli se karakterišu Off-Road Engineering paketom u okviru standardne opreme. Ovaj sistem posjeduje dodatni program vožnje, funkciju za ispomoć prilikom vožnje na velikim nizbrdicama i off-road animaciju na medija ekranu, zajedno sa MULTIBEAM LED glavnim svjetlima, koja posjeduju posebnu funkciju osvjetljenja pri off-road vožnji.

Novi GLA ide još jedan korak naprijed kada je u pitanju bezbjednost, zahvaljujući pomoćnim sistemima za vožnju koji daju podršku vozaču. Unaprijeđene funkcije Driving Assistance Paketa uključuju, na primer, funkciju “Manevra skretanja“, funkcije stvaranja koridora za hitne službe, upozorenja na vozila u mrtvom uglu pri stajanju (exit warning function) koja upozorava vozača na bicikliste i vozila u mrtvom uglu, kao i upozorenje na pješake koji se nalaze u blizini pješačkog prelaza. GLA je u stanju da odreaguje u situacijama kada izostane reakcija vozača.

Pomoćni sistem Active Brake Assist je zadužen da primjeni autonomno kočenje u situacijama kada vozač ne odreaguje kako bi se izbjegao sudar ili se smanjio intenzitet sudara. Sistem, također, može do brzine od oko 60 km/h izvršiti kočenje ispred nepomičnih prepreka ili pješaka koji prelaze ulicu. U zavisnosti od situacije, na ovaj način se može izbjeći sudar do brzine od oko 50 km/h.

Unutra je novost instrument tabla koja se sastoji od osnovnog dijela koji ima optički izdvojene oblasti za vozača i saputnika. U vozačevom dijelu upečatljiv utisak ostavlja slobodnostojeći ekran za prikaz informacija dostupan u tri varijante: sa dva ekrana dijagonale 7-inča, sa jednim ekranom dijagonale 7 i jednim dijagonale 10.25-inča i sa tzv. Widescreen varijantom, opremljenom sa dva ekrana dijagonale 10.25-inča.

Novi GLA može biti opremljen sa stalnim pogonom na sve točkove 4MATIC sa potpuno promjenljivom raspodjelom obrtnog momenta kao opcijom. 4MATIC komponente uključuju razvod snage na zadnju osovinu, koji je integrisan u automatizovani mjenjački prenosnik sa dvije spojnice, i zadnji diferencijal sa integrisanom više-lamelnom spojnicom. Ova spojnica se sastoji od 6 ploča (12 frikcionih površina) koje su presvučene slojem karbonskih vlakana i sposobne su da prenesu obrtni momenat od čak 1000 Nm. Ova spojnica također ima i automatsko podešavanje zazora po pitanju trošenja frikcione površine.

Za razliku od prethodnih modela, u kojima je aktivacija spojnice vršena hidraulički u ovom slučaju se aktivacija vrši elektro-mehanički. Preko dvostepenog prenosnika i kose ravni, elektromotor dejstvuje aksijalnom silom na paket lamelica kako bi otvorio ili zatvorio spojnicu. Jedan od elemenata ovog kompaktnog uređaja je i zadnji diferencijalni prenosnik čiji je zadatak da kompenzuje različite dužine puteva (brzine okretanja) spoljašnjeg i unutrašnjeg točka tokom kretanja u krivini.

Novi GLA se očekuje na evropskom tržištu u proljeće 2020. godine. Sa snažnim i izuzetno efikasnim motorima sa četiri cilindra, najnovijim pomoćnim sistemima za vožnju sa kooperativnom podrškom vozaču, MBUX multimedijalnim sistemom kao i sa obimnim ENERGIZING komfor sistemom, novi model posjeduje sve jake argumente aktuelne generacije kompaktnih modela Mercedes-Benza.