Samo 130 primjeraka
20

Lotus Evija je električni hiperautomobil s gotovo 2.000 KS

D. B.
Lotus je predstavio svoj impresivni električni hiperautomobil nazvan Evija.

Evija je prvi novi model iz Lotusa otkako se kompanija pridružila automobilskoj mreži Geely, proizvodnja će početi sljedeće godine, a bit će ograničena na 130 primjeraka.

Automobil će pokretati četiri električna motora koji će isporučivati po 493 KS, tako da će ukupna snaga iznositi 1.972 KS. Motore će napajati litij-jonska baterija od 2.000 kW. S pogonom na sva četiri točka Evija će od 0 do 100 km/h ubrzavati za manje od tri sekunde. Dvosjedu će trebati dodatne tri sekunde da ubrza do 200 km/h, a ukoliko nastavi ubrzavati, do 300 km/h će stići za manje od devet sekundi. Vjeruje se da maksimalna brzina iznosi 322 km/h.

Osim toga, Evija će biti relativno lagana u svijetu električnih automobila. S jednodijelnom monokoknom šasijom od karbonskih vlakana i svim komponentama, automobil bi trebao biti težak oko 1.680 kg.

Zahvaljujući aerodinamičnom obliku, strateški pozicioniranim provodnicima zraka, aktivnom stražnjem spojleru koji pomaže da se Evija "lijepi" za asfalt, ona bi se trebala ponašati kao pravi Lotus. Električni motori mogu prebacivati snagu na svaki točak kako to bude potrebno za optimalan grip i upravljivost. Vozaču će biti na raspolaganju pet modova vožnje, a to su Range, City, Tour, Sport i Track. Domet bi trebao iznositi oko 400 km. Punjač snage 350 kW može napuniti bateriju do 80 posto kapaciteta za 12 minuta.

Iz Lotusa su rekli da će Evija biti prvi produkcijski automobil koji će posjedovati laserska svjetla, a vjerovatno ste primijetili nedostatak bočnih retrovizora i ručki vrata. Kamere će zamijeniti retrovizore, a vrata će imati električni mehanizam kontrolisan pomoću ključa. Putnici će moći koristiti dvozonsku klimu, infotainment sistem s Apple Car Play i Android Auto sistemima, a uživat će u Alcantari kojom je presvučena unutrašnjost.

Lotus će proizvesti 130 primjeraka, a koštat će između 1,5 i 2 miliona eura. Proizvodnja počinje naredne godine, a narudžbe već primaju.