Povratak na puteve stare slave
0

Konačno četverosjed iz Lotusa

Sarajevo-x.com
Iako je Lotus uspio zadržati ugled jedne od najfokusiranijih i najistrajnijih marki iz Velike Britanije, činjenica je da se nikada nije prvenstveni cilj bio velika ponuda modela. Prioriteti su vrhunske vozne osobine, najmodernija tehnologija i vozački užici koje nemogu obezbjediti niti mnogo skuplji automobili. Ovaj put Lotus se odvažio takav paket ponuditi za četiri osobe.

Nakon što je prošlo više od godine dana od prvih najava za novi model Lotus je stidljivo pokazao prvu fotografiju ali i tačne podatke, a konfiguracija sa središnje smještenim motorom i pored toga što je riječ o kupeu sa 2+2 rasporedom sjedišta sasvim dovoljno govori da su performanse na prvom mjestu.

Iz Lotusa novi model još uvijek nazivaju projekt Eagle, te iako nije dobio zvanično ime svi bitni detalji su poznati. Iako osvrćući se na modele kao što su Elise ili Exige novi Eagle možda izgleda preteško i preveliko, činjenica je da će dobiti i znatno kapacitetniji motor, pa se višak kilograma ne bi trebao izraženije osjetiti. Tačnije, i ovaj put za pogon je zadužena Toyota, od koje je Lotus posudio 3,5-litarski V6 motor sa 280 KS. Zvaničnu premijeru novi Lotus će imati za sedam dana na British Motorshow-u, a u kojem smjeru je razvijan najbolje govori izjava inžinjera koji tvrde da je projekt Eagle znatno brži na famoznoj stazi Nurburgring od modela Elise, dok je istovremeno orimjetno stabilniji pri visokim brzinama od modela Exige. Iako u Lotusu smatraju da je maksimalna brzina manje bitna od stabilnosti i upravljivosti, prva testiranja govore da je Eagle sposoban za oko 260 km/h, dok je mnogo impresivnije ubrzanje od 0-100 km/h koje traje ispod pet sekundi.

Također, sa znatno bogatije opremljenom unutrašnjošću i sa opremom poput audio uređaja, navigacije i sličnih hi-tech elemenata, koje su do sada bile uglavnom nepoznanica u spartanskim Lotusima, Eagle će biti i znatno ugodniji na dužim putovanjima, a ujedno time bi mogao znatno proširiti klijentelu Lotusa na ljude koji do sada nisu bili voljni prihvatiti kompromise koje su zahtjevali ogoljeni perolagani sportisti. Ipak, i pored moguće povećane potražnje iz Lotusa su već najavili da ne namjeravaju godišnje proizvoditi više od 2.000 novih četverosjeda.

Također, zanimljivo je da će i pored 2+2 konfiguracije sjedenja biti moguće naručiti Eagle sa samo dva sjedišta, pa bi u tom slučaju prostor od druga dva sjedišta bio iskorišten za praktičan prtljažnik. Kako su i najavili prošle godine, u Lotusu namjeravaju proizvoditi ukupno pet varijanti ovog modela, što uključuje i kabriolet verziju, ali i maksimalno olakšanu verziju koja je podrđena isključivo vrhunskim performansama.

Generalni direktor Lotusa, Mike Kimberley rekao je: „Projekt Eagle je najveća prekretnica ove kompanije još od prije 13 godina kada smo predstavili Elise. Trenutno intenzivno radimo na širenju i prihvaćanju ove marke kroz agresivan petogodišnji plan, a u okviru kojeg ovaj automobil ima ulogu uzbudljivog prvog koraka.“