Noviteti
78

Ekskluzivno / Klix.ba u gostima kod Rimac Automobila: Od prototipa do proizvodnje

Piše: Elvir Zubović
Foto: E. Z./Klix.ba
Od naše posljednje posjete Rimac Automobilima prošlo je skoro tri godine, ali posmatrajući napredak koji su napravili čini nam se kao da smo bili kod njih prije deset godina. Provjerili smo koliko je Concept One napredovao od prototipa do serijskog automobila, razgovarali sa njihovim test vozačem, provjerili kakve su utiske i iskustva donijeli sa sajma automobila u Ženevi, ali i provjerili šta slijedi nakon fenomenalnog Concepta One.

Rimac Automobili je sve samo ne uobičajena automobilska kompanija. Uvjerili smo se u to u više navrata, ali i prilikom naše posljednje posjete njima. Pored toga što stvaraju nevjerovatan električni superautomobil i nova rješenja koja žele najveća imena u autoindustriji, kao što je Koenigsegg, oni su iz temelja drugačiji u odnosu na "velika" imena autoindustrije. Pored toga što Rimac Automobile čini nevjerovatno dinamična i vrijedna ekipa mladih ljudi koji su vođeni vizijom Mate Rimca, oni pokazuju i nevjerovatnu skromnost i prizemljenost. Svoja čuda i izume vrlo rado žele pokazati svakome, bio to radoznali dječak iz komšiluka, automobilski entuzijasta ili ozbiljan poslovni partner, ekipa iz Rimac Automobila za svakoga izdvoji vrijeme da ga uvede u čudesan svijet automobila budućnosti. Tačnije, automobila sadašnjosti.

I kao da im nije dovoljno veliki izazov stvoriti ovako čudesan električni supersportski auto, onako kao usput nastala je kompanija Greyp Bikes koja stvara jednako čudesne i brze električne bicikle. Ujedno, tu su i stalni "sporedni" projekti poput saradnje sa Nobuhirom Tajimom i razvojem trkaćeg električnog automobila koji je prošle godine bio nadomak pobjede na slavnoj brdskoj trci Pikes Peak, kao i saradnja sa brojnim "gigantima" autoindustrije čija imena uglavnom ne smiju otkrivati, ali gdje svakako najviše "odzvanja" ime Koenigsegga za koji su radili razvoj baterijskog sklopa i sistema za distribuciju snage za model Regera.

Dakle, Rimac Concept One više nije nikakav konceptni automobil koji najavljuje kako bi to moglo biti u budućnosti. Taj auto se proizvodi i isporučuje svojim kupcima, a itekako se i vozi po cestama. Upravo na prvom primjerku koji je bio spreman za isporuku smo se uvjerili koliki put su Rimac Automobili prešli u nepune tri godine, kada smo u istoj hali gledali prototipni Concept One.

Upravo u tom testnom prototipu imali smo čast da nas Mate Rimac proveze nekoliko kilometara i demonstrira brutalnu silu četiri elektromotora koji proizvode više od 1.000 KS. Nakon nekoliko "ispaljivanja" pored kojih bi neki recimo 911 Turbo S ostao ponižen u prašini Mate nam je pokazao i jednu od najvećih poslastica Concepta One.

Iako je tada bio u svojim začecima, sistem All Wheel Torque Vectoring je uspješno pokazao kako odabirom rasporeda snage i obrtnog momenta nezavisno za svaki točak možete u potpunosti birati kako da se auto vozi. Dakle, ako želite potpuno sigurnu i neutralnu vožnju snaga ide ravnomjerno na sve točkove, ako se želite zabavljati kontrolisanjem zadnjeg kraja onda više snage ide na zadnje točkove...

Fasciniran ekstremno nisko smještenom kabinom i silovitim ubrzanjima nisam obraćao pažnju na detalje kao što su materijali, završna obrada, ergonomija i sve ono što inače gledam kod "običnih" automobila. Tek u ovoj našoj drugoj posjeti, kada su nas dočekali tek predstavljeni Concept S i Concept One koji je spreman za isporuku svom kupcu shvatili smo da je ova ekipa malo odmarala i puno radila. Ukratko, kvalitet izrade i materijala je beskompromisan, pa čak i nadmašuje očekivanja kupca jednog tako egzotičnog i skupog automobila.

Precizni spojevi karbonskih panela, savršeno lakirana karoserija i detalji poput brisača vjetrobrana otkrivaju da je to sada potpuno funkcionalan i usavršen cestovni auto. Ipak, ono što se ne vidi na prvi pogled je činjenica da crveni prototip u kojem smo se vozili prije nekoliko godina i sivi produkcijski model koji je zasjao u Ženevi nemaju čak ni istu karoseriju. Dosta izmjena i usavršavanja primijetno su promijenili finalni izgled automobila, a najviše izmjena i dorada je pretrpjela unutrašnjost koja je potpuno drugačija, nudi izbor mnoštva kvalitetnih materijala i potpunu personalizaciju za kupca, dok je sam infotainment sistem koji ujedno i kontroliše funkcije automobila do sada prošao čak sedam generacija. Čak ni elektromotori ni baterijski sklopovi nisu isti kao na prototipu, a najviše posla i izmjena je, kako kažu, napravljeno u kontrolisanju i odvođenju toplote, što je ključno za optimalan rad baterija i elektromotora.

Concept S za demonstraciju sile

Toliko obiman rad i razvoj produkcijskog modela potpuno bi iscrpio i mnogo veće proizvođače, ali Rimac Automobili su gotovo uporedo razvili i "zlog brata blizanca" Concepta One. Rimac Concept S je također predstavljen početkom godine na sajmu u Ženevi, a predstavlja posebnu i dodatno "izbrušenu" verziju osnovnog modela. Još je snažniji i ekstremniji, a to ne pokušava sakriti.

Posebni i itekako upadni aerodinamički dodaci, ukupno 1.384 KS, ubrzanje do 100 km/h za 2,5 sekunde, posebne Pirelli gume prečnika 20 inča čine Concept S jednim od najbržih i najsnažnijih automobila današnjice.

Rimac Concept One iz temelja mijenja pojam performansi i vozačkog doživljaja

Nakon prve posjete, kada nas je o svojoj kompaniji, njenoj viziji i planovima upoznao sam Mate Rimac, ovaj put naš poseban vodič bio je Miroslav Zrnčević, čovjek koji je vjerovatno imao najbolji posao u Rimac Automobilima. Kao testni vozač upravo on i još jedan proslavljeni reli prvak zaduženi su za finalne provjere dinamičkih osobina, razvoj sistema All Wheel Torque Vectoring te prenošenje svojih utisaka inžinjerima koji onda vrše dodatna podešavanja.

Umjesto naših utisaka iz vožnje prenosimo Zrnčevičeva iskustva, kojeg smo pitali koja je glavna razlika u vožnji Concepta One S ili jednog od mnogih približno sličnih supersportskih automobila koje je imao priliku voziti u svojoj bogatoj karijeri. "Glavna razlika je nedostatak stepena prenosa i potpuno drugačija mentalna percepcija brzine, zbog čega osjećaj brzine i ubrzanja nisu nalik nijednom drugom klasičnom supersportskom automobilu", tvrdi Zrnčević. Ipak, to ne znači da u Conceptu One nema onog pravog vozačkog osjećaja, naprotiv. Iako izostaje zvuk motora, ipak je tu pregršt drugih zvukova koje inače ne bismo čuli i koji daju osjećaj povezanosti s autom. Posebno se ističe Torque Vectoring sistem koji, bez obzira na odabir podešavanja, čini da se automobil lakše upravlja i vozi. Upravo zbog efikasnosti ovog sistema Concept One u vožnji lako skriva svoju pozamašnu masu od blizu 1.800 kilograma. Sistem Torque Vectoring mu doslovno "otkida" barem nekih 500 kilograma pa je Concept One itekako agilan i upravljiv.

Najveći izazov pri razvoju i testiranju ovako snažnog i brzog automobila bio je nedostatak dovoljno široke staze za izvođenje zahtjevnih manevara na vrlo visokim brzinama. Ipak, poligon u Zagrebu i trkaća staza Grobnik su zadovoljili većinu potreba te se doslovno mogu smatrati kolijevkom Concepta One.

Slikovito opisujući vožnju u Conceptu One Zrnčević nam otkriva da je i sam imao dosta skepse prema takvom automobilu kada je tek postao dio ekipe Rimac Automobila. Ipak, vrlo brzo je shvatio da ovaj auto ima mnogo karaktera te da se u vožnji osjećao kao da pod kontrolom ima snažnog "bildera" kojem u potpunosti kontroliše ponašanje. Također, ističe da zaista treba naučiti voziti Concept One te da svaki kupac ovog automobila mora proći detaljnu obuku.

Rimac Automobili idu dalje, Concept One je već historija

Pored svih ovih uspjeha i proizvoda reklo bi se da je vrijeme za jedan dobar godišnji odmor u Rimac Automobilima. Ipak, ovako dinamična ekipa ne misli o odmoru.

Uz novi napad na Pikes Peak s Monster Tajimom, otkrivamo i mnogo veće i dugoročnije planove ove jedinstvene kompanije, ne samo na Balkanu, nego i na svijetu.

Ono što je nekako ostalo nedovoljno istaknuto je to da su Rimac Automobili ustvari primarno kompanija koja razvija nove tehnologije i rješenja te se na svjetskom tržištu nameće kao "research & development" kompanija koja drugim kompanijama nudi gotova rješenja, dok su Concept One i ostali modeli praktično izložbeni prostor svih njihovih mogućnosti i tehnologija.

Zanimajući se o daljoj evoluciji Concepta One pokušali smo dobiti informaciju da li će možda umjesto cjevaste šasije od hrom molibdena ovaj model možda dobiti još napredniju karbonsku monocoque šasiju i ostali smo zatečeni informacijom da je razvoj Ceoncepta One praktično završen. Tačnije, planirana i dogovorena je proizvodnja i isporuka osam primjeraka ovog modela. Razvoj potpuno novog hipersportskog i naravno električnog automobila u Rimac Automobilima je praktično već započeo. Jedva čekamo!

Vezani članci