Nasljednik McLarena F1
1

Hipersportski T.50 Gordona Murraya najavljen prvom fotografijom

E. Z.
Čovjek koji je zaslužan za jedan od najboljih supersportskih automobila ikada, McLaren F1, sada u svojoj režiji priprema jednako revolucionaran auto. Objavljeni su prvi podaci i jedna fotografija.

Gordon Murray Automotive T.50 biće aerodinamički najnapredniji automobil ikada napravljen koji će imati i jednako impresivne performanse i veliku snagu. Do sada je već bilo nekoliko najava o T.50, ali ovo je prvi put da s otkriveni konkretni detalji i precizan izgled, za sada samo zadnjeg i bočnog dijela.

Tako T.50 izgleda zaista nevjerovatno, čak i na samo ovoj jednoj slici. Naravno, u potpunosti dominira 400-milimetarski ventilator, koji strši iz sredine zadnjeg dijela kao u nekim automobilima iz sci-fi filmova. Oni koji se bolje sjećaju prošlih vremena Formule 1 prepoznaće riješenje koje je upravo Gordon Murray predstavio na Brabhamu BT46B 1978. godine. Riječ je o ventilatoru koji dodatno "izvlači" zrak ispod i oko automobila stvarajući takozvani "ground effect" gdje prostor ispod automobila zbog razlike u protisku zraka doslovno privlači automobil podlozi i daje nevjerovatnu količinu prianjanja.

Naravno, Murray je dodatno usavršio ovu ideju, pa tako T.50 nema gumenu "skuknjicu" oko pragova kao što je imao BT46B, a koja je služila za očuvanje razlike pritiska. Sam oblik podnice uz nekoliko otvora za kontrolisano usmjeravanje zraka bili su dovoljni da se izbjegne potreba za takvom zaštitom.

Pored aktivnih aerodinamičkih elemenata i sam ventilator je aktivan i uz pomoć dva pokretna zadnja spojlera omogućava šest različitih načina rada. "Automatski način rada" je osnovni način rada aerodinamike na T.50 -i tada su svi sistemi uključeni te "mozak" automobila odlučuje kakvo je "aero" podešenje potrebno u svakom trenutku, zavisno od faktora kao što su brzina i komande vozača. Braking mode način rada aktivira se pri snažnom kočenju kada elementi spojlera preuzimaju funkciju zračne kočnice i udvostručuju nivo "downforcea". Sve ove funkcije i elemente Gordon Murray razvija uz pomoć ekipe Racing Point F1 i njihovih inženjera ali i zračnog tunela.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Također, T.50 će imati i načine rada koje će vozač moći odabrati, pa ako ste na trkaćoj stazi možda želite 'High Downforce Mode' ili kad vozite autoputem na putu prema kući možete odabrati 'Streamline Mode' koji smanjuje otpor zraka za 10 odsto i povećava maksimalnu brzinu pa čak i omogućuje manju potrošnju. 'Vmax mode' primjenjuje iste aero principe, ali to udružuje s dodatnim potiskom od oko 30 KS od električnog motora od 48 Volti. Sve to nalazi se u automobilu koji teži samo 980 kilograma!

Na kraju, T.50 ima i 'Test Mode' koji omogućava svim aero sistemima da se pokažu dok je automobil parkiran.

Iako je aerodinamika ovog automobila izuzetno napredna, motor je zamišljen i konstruisan po principu stare škole. Naime, odabran je Cosworthov atmosferski 3,9-litarski V12 motor koji proizvodi oko 650 KS koji će u Vmax načinu rada imati oko 700 KS. Možemo zamisliti da će imati i nevjerovatnu zvučnu kulisu s obzirom na to da će se "vrtiti" do 12.100 okr/min.

Zanimljivo je i to da će T.50 biti pogonjen samo zadnjim točkovima i imati ručni mjenjač sa šest stepeni prijenosa. Ljubitelji analognih automobila biće više nego oduševljeni ovim informacijama. Također, biće primjetno i par detalja kojima T.50 jasno stvara vezu sa lgendarnim McLarenom F1. Prije svega tu je jedinstveni raspored sjedenja sa vozačem u sredini i dva putnika sa strane, dok će mnogi prepoznati i male bočne prozore.

Planirana je proizvodnja samo 100 primjeraka modela T.50 uz dodatnih 25 verzija koje su namijenjene samo upotrebi na stazi. Većina primjeraka već je rezervisana, a cijena se kreće oko 2 miliona funti.