Noviteti
8

"Evropska" Ford Kuga dobila američki facelift i poboljšani infotainment sistem

D. B.
Čest je slučaj da automobili lansirani u Evropi ili Aziji ne stignu u SAD do naredne modelske godine, no Ford Kuga je rijetki izuzetak tog pravila. u Americi se crossover prodaje kao Escape te je dobio obnovljenu verziju krajem 2022. godine, a sada su bile potrebne gotovo dvije godine da isti vizuelni preobražaj dobije i "evropska" Kuga.

Nova prednja maska, prednja svjetla, branik i hauba daju automobilu više kutijasti, SUV-ovski dizajn kojim se udaljava od hatchbacka Focus te je više usklađen s modernim trendovima.

Promjene u unutrašnjosti su prilično značajne jer se tu sada nalazi 13,2-inčni infotainment ekran osjetljiv na dodir, koji koristi Fordov najnoviji Sync4 softver te posjeduje dvostruko veću moć obrade od odlazećeg.

Prvi put Kuga dobija robusni Active paket opreme s dodatnom plastičnom zaštitom karoserije te srebrne odbojnike kako bi izgledala "čvršće". Automobil je u ovom slučaju podignut za 10 mm naprijed i 5 mm nazad zbog većeg rastojanja od tla, a Ford je pripremio i Trail mod vožnje koji prilagođava reakciju na pritisak na papučicu gasa osiguravajući dodatno prijanjanje na blatu, pijesku i drugim mekanim površinama.

U unutrašnjosti Kuga Active ima tamne drvene detanje na armaturnoj ploči i panelima vrata, kao i ekskluzivne presvlake sjedišta prilagodljivih na 18 načina. Treba reći da je Escape ima Active paket opreme određeno vrijeme u SAD-u gdje služi kao osnovni model. U Evropi će osvježena Kuga biti dostupna u Titanium i ST-Line verzijama, a svaka donosi suptilne stilske promjene u poređenju s verzijama prije facelifta.

Kuga je dobila i pomenuti Fordov SYNC4 infotainment sistem s 13.2-inčnim ekranom osjetljivim na dodir, koji je ukombinovan s 12,3-inčnim digitalnim instrument klasterom. Centralna konzola je pojednostavljena eliminisanjem većine konvencionalnih kontrola nakon što su njihove funkcije integrisane u povećani ekran. Putnicima su na raspolaganju 5G povezivost, bežični Apple CarPlay i Android Auto sistemi, kao i integrisani asistent Alexa. Nova funkcija Trailer Tow Navigation omogućava vozačima da odaberu rutu bez zahtjevnih okretanja i niskih mostova.

Ponuda motora više ne uključuje dizelski agregat, a osnovnu verziju pokreće 1,5-litarski EcoBoost turbopunjeni motor, koji isporučuje 148 KS i koji je uparen sa 6-stepenim manuelnim mjenjačem. Snaga se prenosi na prednje točkove. U ponudi je samopuneći hibridni pogon koji čini kombinacija 2,5-litarskog benzinca i elektromotora, koji kombinovano isporučuju 178 KS u verziji s prednjim, odnosno 181 KS u verziji s pogonom na sva četiri točka.

Najviše pažnje privlači poboljšani plug-in hibrid sa 2,5-litarskim motorom i elektromotorom, čija kombinovana snaga iznosi 240 KS, umjesto ranijih 222 KS. U ovom slučaju je na raspolaganju automatski mjenjač.

Kuga PHEV sada ubrzava od 0 do 100 km/h za 7,3 sekunde, dvije sekunde brže nego ranije. Može povući 30 posto više tereta, tačnije 2.100 kilograma, a zahvaljujući litij-jonskoj bateriji kapaciteta 14,4 kWh nudi električni domet do 69 kilometara.

Ford je u nekim evropskim zemljama već otvorio narudžbe za redizajniranu Kugu.