Stvoren za trke na ledu
0

Dacia Duster: Novi auto za Alaina Prosta

Piše: Elvir Zubović
Legendarni vozač Formule 1, Alain Prost, već godinama svoju žeđ za takmičenjem i trkama gasi u automobilima posebno pripremljenim za kružne trke na ledu. Ove godine Dacia je pripremila novi model koji će debitovati na ovim trkama, i to prije nego bude predstavljen kao serijski model.

Među ljubiteljima ekstremnih utrka takmičenje Trophée Andros u Francuskoj odavno ima prioritet u zimskim mjesecima, kada većina drugih takmičenja ide na godišnji odmor. Upravo u ovoj seriji takmičenja Dacija će napraviti svojevrsnu premijeru svog novog modela, s tim da je u ovom slučaju riječ o takmičarskoj i znatno ekstremnijoj verziji od one koja će uskoro doći na ceste.

Naime urbani SUV kojeg su u Daciji nazvali Duster će ove sezone u Trophée Androsu nastupiti sa Alainom Prostom za upravljačem, i tako na najbolji način privući pažnju kupaca ovakvih automobila. Prost je rekao da je oduševljen činjenicom da će za ovu sezonu dobiti novi automobil, i tako biti značajan dio njegove premijere, što će ujedno mnogo značiti i za samu promociju Trophée Androsa. Istakao je i to da je ovaj takmičarski Duster nastao zahvaljujući detaljnom razvoju inžinjera iz Renault Sport Technologies odjela, što mu daje povjerenje u to da će ovaj automobil biti spreman za vrhunske rezultate.

Naravno, takmičarski Duster ima potpuno drugačije performanse od serijskog, pa čak i sam izgled se drastično razlikuje. Ipak, i ovako je moguće vidjeti da je riječ o kompaktnom, oko 4 metra dugom, SUV-u. Duster namjenjen trkama na ledu dobio je 3,0-litarski motor koji je nastao u alijansi Renaulta i Nissana, a koji u ovoj verziji isporučuje moćnih 350 KS.

Lagana karoserija od staklenih vlakana i cijevasta šasija u kombinaciji sa centralnim smještajem motora daju idealan raspored mase po osovinama i vrlo nizak centar gravitacije, što je u ovakvom tipu utrkivanja od presudne važnosti. Vrhunski prenos snage obećava SADEV sekvencijalni mjenjač sa šest stepeni prenosa, koji snagu prenosi na obje osovine. Pored djelimične blokade diferencijala koja će obezbjediti efektivniji prenos snage, za maksimalnu kontrolu u zavojima pobrinuće se i mehanički „four-wheel steering“ sistem zakretanja sva četiri točka

Nakon takmičarskog debija očekuje se i skora premijera serijskog modela, što se prema prvim najavama može očekivati početkom iduće godine, vjerovatno na sajmu automobila u Ženevi.

Vezani članci