Manja potrošnja goriva
0

Citroëni C4 i C4 X od sada dostupni i sa 48V hibridnom tehnologijom

Klix.ba
Krajem 2023. Citroën je predstavio novu 48V hibridnu tehnologiju za model C5 Aircross, a sada je njome opremio i modele C4 i C4 X Hybrid 136. Ova tehnologija omogućava oko 20% nižu potrošnju goriva i manje emisije štetnih gasova u poređenju sa standardnim benzinskim verzijama.

Modeli C4 i C4 X sada tako u pondi motora imaju benzinske i dizel motore, električne pogone i novo hibridno rješenje za lakši pristup elektrifikaciji. Citroën već je pionir u električnoj ponudi C segmenta, a sada će svoje efikasne benzinske i dizel motore upotpuniti hibridnim sistemom 136, koji će biti dostupan za modele C4 i C4 X.

Ova hibridna tehnologija spaja prednosti benzinskog i električnog pogona. Kompaktni i lagani pogonski sklop 48V hibridne tehnologije uključuje bateriju od 48V koja se puni tokom određenih faza vožnje, trocilindrični motor nove generacije od 136 konjskih snaga dizajniran posebno za prilagodbu ovom novom hibridnom sistemu i novi elektrificirani mjenjač ë-DCS6 s dvostrukim kvačilom u koji je ugrađen elektromotor ë-Motor snage 21 kW, proizveden u Francuskoj.

Tehnologija Hybrid 48V optimizira performanse i potrošnju modela C4 i C4 X, osiguravajući im prosječnu uštedu goriva od 1 l/100 km (ili 20 %) u usporedbi s benzinskim motorom PureTech 130 EAT8. Važno je napomenuti da je ovaj pogonski sklop izuzetno efikasan i u gradskim sredinama, jer u prosjeku troši skoro 30 % manje goriva.

Osim toga, ima i pozitivan efekt na emisije CO2, koje su do 20% niže (ili više od 25 g) u usporedbi s benzinskim motorom PureTech 130 S&S EAT8. Sa svojih 107 grama emisije CO2 po kilometru (prema WLTP kombiniranom ciklusu i zavisno od verzije), C4 i C4 X omogućavaju vam vožnju bez ograničenja u mnogim predjelima s ograničenim prometnim režimom.

Hibridni pogon najnovije verzije modela C4 i C4 X izuzetno je udoban za upotrebu, budući da oba motora - električni i s unutrašnjim izgaranjem - rade zajedno ili odvojeno, automatski i glatko, bez intervencije vozača. Prilikom naglog ubrzanja elektromotor prenosi dodatnih 9 kW (cca. 12 konjskih snaga) što osigurava ugodnu vožnju u svakom trenutku, dok istovremeno osigurava dinamično ubrzanje.

S baterijom koja se automatski puni dok vozilo usporava, ovaj novi pogonski sklop čini svakodnevnu upotrebu još udobnijom i svidjet će se kupcima koji žele voziti na električni pogon bez brige o punjenju.

Tehnologija Hybrid 48V omogućava optimalno trajanje vožnje bez emisija, bilo s kombiniranim ili potpuno električnim pogonom, što osigurava veću udobnost vožnje, manju potrošnju goriva i nižu emisiju CO2. Ova lagana i kompaktna hibridna tehnologija temelji se na sljedećim komponentama:

  • Benzinski motor 1.2 PureTech nove generacije, koji je razvijen posebno za hibridni pogon (40 % novih komponenti), sadrži trocilindričnu tehnologiju, ima 1199 cm3 zapremine, razvija 136 konjskih snaga (100 kW) pri 5500 okr/min i 230 Nm okretnog momenta pri 1750 okr/min. Njegovim performansama i izdržljivosti doprinose turbokompresor varijabilne geometrije i zupčasti remen. Motor zadovoljava zahtjeve emisijskog standarda Euro 6.4 i radi prema Millerovom ciklusu, što mu osigurava poboljšanu termičku efikasnost i nižu emisiju CO2.
  • Sinhroni elektromotor s trajnim magnetima može razviti maksimalnu snagu od 21 kW (28 KS) i 55 Nm okretnog momenta. Upravlja električnim radom vozila C4 i C4 X kod niskog okretnog momenta, pri malim brzinama, tijekom manevara ili usporavanja te pomažu motoru s unutrašnjim izgaranjem pri pokretanju. Osim toga, djeluje i kao generator za punjenje baterije tokom usporavanja, smanjujući istovremeno trošenje kočnica.
  • Remenski starter s napajanjem od 48V koristi se za brzo pokretanje motora s unutrašnjim izgaranjem.
  • Novi elektrificirani 6-stupanjski mjenjač ë-DCS6 s dvostrukim kvačilom bez prekida okretnog momenta također je dizajniran za ovu hibridnu tehnologiju. Mijenjanje brzina je kraće, a vožnja ugodnija. Elektromotor, pretvarač i upravljač integrirani su u mjenjač, optimizirajući prostor ispod poklopca motora.
  • Litij-jonska baterija od 48V s raspoloživim kapacitetom od 432 Wh nalazi se ispod lijevog prednjeg sjedišta, što ne utječe na zapreminu prtljažnika ili putničkog prostora.
  • Osim toga, dio električne energije koju proizvodi 48V elektromotor pretvara se u napon od 12 volti pomoću pretvarača napona za napajanje opreme vozila, što omogućuje dvije odvojene električne mreže.

Ova ponuda nadopunjuje ponudu benzinskih i dizel motora visokih performansi, omogućujući korisnicima da uživaju u udobnosti i prepoznatljivom dizajnu dok biraju izvor energije koji najbolje odgovara njihovim potrebama. Električne verzije predstavljaju 25% prodaje C4 i 35% prodaje C4 X u Evropi. S Hybridom 136 za C4 i C4 X, Citroën nudi elektrificirano rješenje za mobilnost koje spaja jednostavnost, energetsku učinkovitost i jedinstveno iskustvo udobnosti po pristupačnoj cijeni.