Noviteti
0

Chevrolet predstavlja novi Spark

Sarajevo-x.com
Chevroletov posve novi mini predstavlja novi početak, automobil koji preispituje sve što ste dosad znali o malim automobilima: da mogu biti ili trendovski ili praktični, vrhunski i uz dobru vrijednost za uložen novac. Spark mijenja pravila – jednako je zabavan i moderan koliko i funkcionalan.

Nudi stil i najnovije multimedijske mogućnosti kao i praktičnost, malu potrošnju i nisku emisiju štetnih plinova. A istovremeno predstavlja izvrsnu vrijednost za novac.

Stvoren kako bi zadovoljio sve veću potražnju za malim automobilima – taj najbrže rastući dio tržišta novih automobila na svjetskoj razini – Spark je novopridošlica koji će se svidjeti kupcima iz cijelog svijeta, od Azije do Europe, Afrike, Australije i Amerika.

Kada Spark zabljesne u Chevroletovim prodajnim salonima u Europi u prvoj četvrtini 2010. godine, nadmašit će očekivanja mnogih kupaca malih automobila. Ovo je brzorastuća, raznolika skupina ljudi. Godine 2009. segment mini automobila ili A-segment zabilježio je daljnji rast i sada čini gotovo 10% ukupnog europskog tržišta osobnih automobila (porast sa 6,5 posto u 2008. te s ispod 5 posto 2005. godine).

Od samog početka Spark je dizajniran i konstruiran da bude moderan i ekspresivan, ali da istovremeno nudi puno prostora i praktičnosti. Nema puno tako malih automobila koji nude prednosti pet vrata, pet sjedala te pristojno velikog prtljažnog prostora.

„Spark je automobil za čijim će se jedinstvenim dizajnom svi okretati“, rekao je predsjednik i izvršni direktor Chevroleta Europe Wayne Brannon. „Mislimo da će svojom funkcionalnošću i dinamičkim mogućnostima vožnje i upravljanja razveseliti mnoge vozače. Nudi iznimnu ekonomičnost i upravljivost.“

Velik dio Sparkove privlačnosti počiva na njegovom stilu.

„Od početka smo htjeli napraviti revoluciju u veličini i dizajnu“, objašnjava Taewan Kim, glavni dizajner i potpredsjednik dizajna u GM DAT-u (GM Daewoo Auto & Technology Co.). „Umjesto uobičajenog pristupa 'malen i sladak' željeli smo da Spark bude malo agresivniji i nabrijaniji. Morao je izgledati savršeno iz svih kuteva i biti uzbudljiv.“

Sparkova vanjština odražava stav „kotači van, tijelo unutra“. Njegovu liniju krova koja se proteže u jednom luku naglašavaju snažne i čiste bočne stranice, lišene bilo kakvih dodataka. Ukupan izgled je elegantan, smion i nesumnjivo više u skladu s tržišnim trendovima od većeg dijela izravne konkurencije. Preciznost i pažnja posvećena detaljima nije rezervirana samo za vanjski dio vozila – Sparkova kabina je sama po sebi pravo dizajnersko umjetničko djelo koje krasi izvanredna kvaliteta izrade. Chevroletovi kupci uživat će u udobnosti, prostranosti i kontrolama koje je lako koristiti, a sve upakirano u stil jedinstven u ovom segmentu.

U fokusu kabine je ploča s instrumentima kao kod motocikla, koja je smještena na vrhu upravljačkog stupa te pruža vozaču sve važne informacije u kompaktnom obliku koji je istovremeno lako čitljiv. Tu je analogni brzinomjer uz koji je smješten digitalni tahometar, baš kao na motoru. Sve kontrole imaju ledenoplavo pozadinsko osvjetljenje kada su upaljena prednja svjetla, što je još jedna ilustracija Sparkove sposobnosti da pomiri zabavnost i funkcionalnost. Multimedijske mogućnosti su uglavnom na izbor samim kupcima Sparka koji sada mogu uživati u svojim omiljenim pjesmama na radiju, CD-u ili MP3 obliku ili pak uključivanjem nekih od prijenosnih glazbenih svirača preko USB ili Aux-in utičnica. U pravom Chevroletovom stilu, konkavna linija kokpita odražava se i u putničkom dijelu vozila.

No nije da se samo zbog modernog stila Spark u gradu osjeća kao kod kuće. Sparkova veličina i upravljivost kao stvoreni su za urbano življenje. Chevroletov novi mini dolazi u kompaktnom pakiranju: dugačak je samo 3.640 mm, a širok 1.597, pa se lako može zavući u uska parkirna mjesta kakva su još jedino preostala u vašem gradu. Ima naprednu dinamiku i vrlo responzivan upravljač, u središtu kojega je vrlo krut integralan karoserijski okvir, stvoren kako bi pomogao u dinamičkim performansama automobila i dao vozaču dodatan osjećaj stabilnosti, čvrstoće i kontrole nad vozilom.

„Razvili smo Spark s ciljem da damo kupcima više automobilske kvalitete za njihov novac“, rekao je glavni inženjer Jack Keaton. „Ponosni smo na visoke standarde završne obrade koje smo postigli. Spark je izvrsno opremljen sigurnosnim tehnologijama i, što je još važnije, iznimno je upravljiv i zabavan za vožnju.“

Ovjes slijedi tradicionalnu i istovremeno vrlo učinkovitu šprancu: prednji je tipa McPherson, a složena polukruta torzijska osovina straga – kombinacija koja omogućuje neutralne, predvidljive karakteristike upravljanja. Istovremeno je podatan prilikom gradske vožnje, a na otvorenoj cesti i uz veće brzine omogućuje malo oštrije upravljanje.

Spark je dostupan s elektroničkom kontrolom stabilnosti, nudeći izvanredne prednosti u sigurnosti i kontroli, s mogućnostima elektroničke kontrole kočenja i vuče kako bi se spriječilo proklizavanje i povećala stabilnost.

Naravno, čak se i najspretniji vozači u dinamički besprijekornim automobilima ponekad nađu u situaciji kada je sudar neizbježan. S tim na umu Spark je dizajniran s vrlo visokom razinom pasivne sigurnosti od samog početka.

Gotovo 60 posto strukture ovog automobila sastoji se od naprednih čelika različite razine čvrstoće i ugrađenih zona sudara kako bi se apsorbirala udarna energija. Podokvir i nosači motora napravljeni su tako da apsorbiraju energiju, istovremeno izdržavajući najveća moguća opterećenja prilikom udarca s tranzicijskom zonom oko baze A-stupova, dok prednji dio učinkovito raspodjeljuje energiju sudara oko putničke kabine umjesto u nju.

Slična zona udara postoji i u stražnjem dijelu vozila. Rezervoar i njegovi linkovi dizajnirani su tako da se maksimalno smanji mogućnost curenja goriva. Dodatna opterećenja na stražnji dio vozila apsorbiraju se preko snažnog stražnjeg poprečnog nosača.

Visoka razina zaštite putnika dodatno je poboljšana dvostrukim prednjim zračnim jastucima, zračnom zavjesom i zračnim jastucima za prsa i abdomen smještenima u sjedalima te predzatezačima sigurnosnih pojaseva i sustavom za uvlačenje pedala koji povlači kutiju s pedalama što dalje od putnika u automobilu u slučaju frontalnog sudara, smanjujući tako mogućnost ozljede donjeg dijela tijela.

Dva motora će biti ponuđena prilikom predstavljanja automobila – oba benzinska, volumena 1.0 i 1.2 litre. Oni su slični: oba imaju blok motora od lijevanog željeza i glavu od slitine, s dvostrukim radilicama i četirima ventilima po cilindru. Dolaze s višestrukim ubrizgavanjem goriva i oba su sukladna s emisijskim standardima Euro 5. Oba motora dolaze s peterostupanjskim ručnim mjenjačem.

Praktičnost je još jedna velika prednost ovog automobila. Chevrolet Spark možda nije jako velik izvana, no njegov dizajn učinio ga je sposobnim izvući maksimum od sveg dostupnog prostora.

Spark je automobil s jedinstvenim karakterom, univerzalnim imidžem i velikom praktičnošću. Mala potrošnja goriva, niska razina emisije i mali troškovi održavanja čine ga jedinstvenom vrijednosti za novac. Ukratko, Spark je sve što treba urbanom čovjeku.