Česi ne odustaju od dizela, nove Škode TDI će moći koristiti HVO gorivo

Hibridna i električna vozila su rješenja, ali druga opcija je učiniti trenutna goriva efikasnijima, a Škoda je već sada spreman na taj izazov. Naime, svi novi modeli Škode će već iz tvornice izlaziti i biti pokretani HVO (Hydrotreated Vegetable Oil - Hidrotretirano biljno ulje) gorivom natočenim u rezervoare.

HVO ima veći cetanski broj od dizela
Češki div je već najavio da će svi novi modeli pokretani dizelskim TDI motorima imati odobrenje za korištenje HVO goriva. HVO je biogorivo koje se smatra sintetskom zamjenom za obični dizel. Prozirno je, bez mirisa i ima veći cetanski broj od dizela (70 naspram 51), čime se poboljšava sagorijevanje i smanjuje stvaranje prljavih čestica.
HVO nema nikakve veze s biodizelom, pa za njegovu proizvodnju nisu potrebne poljoprivredne kulture. Umjesto toga, koristi korištena ulja za kuhanje koja prolaze razne posebne tretmane, poput hidrogenacije. Drugim riječima, ovom kuhanom ulju dodaje se vodik, zajedno s biljnim i životinjskim masnoćama, što rezultirajućim gorivom čini lakše zapaljivim u komorama za sagorijevanje i skraćuje cikluse regeneracije filtera čestica.
Škoda je potvrdila da će svi njeni dizelski automobili stići u prodajne salone s mogućnošću korištenja ovog goriva bez sumpora. Međutim, pokazalo se da su svi modeli opremljeni TDI motorima od 2022. nadalje, pa čak i oni proizvedeni od 25. sedmice 2021. godine, odnosno od 21. juna već imaju odobrenje za rad na ovo gorivo.

Da li je vaša Škoda kompatibilna za upotrebu HVO goriva?
Češka marka je naznačila da se HVO može miješati s konvencionalnim dizelom i da ne uzrokuje probleme. Kako znati da li je vaša Škoda kompatibilna za upotrebu HVO goriva? Tako što ćete provjeriti unutrašnju stranu poklopca goriva i vidjeti ima li simbol "XTL". Druga opcija je da provjerite u prodajnim salonima marke ili u ovlaštenim servisima.
Česi ističu da mogu učiniti da motor radi tiše i mirnije čak i kod starijih dizelskih motora. Zaključak je da se HVO može koristiti kao direktna zamjena za dizelsko gorivo bez potrebe za modifikacijama vozila ili motora. Ono što je takođe važno, ovo gorivo je već dostupno u određenim evropskim zemljama, a košta uglavnom 10 do 15 posto više od klasičnog dizela.