Noviteti
9

Audi zvanično predstavio novi A4 i A4 Avant

Klix.ba
Iza interne oznake B9 krije se Audijev najnoviji odgovor u premium srednjoj klasi. Novi A4 zvanično je predstavljen u obje karoserijske varijante, "smršao“ je 120 kilograma i dobio 12 milimetara veće međuosovinsko rastojanje.

Evolutivni pristup prilikom dizajniranja karoserije novog Audija A4 nije iznenađenje, jer se već na špijunskim fotografijama moglo vidjeti u kojem pravcu idu dizajneri koji stoje iza Audijevog novog konkurenta BMW-u 3 i Mercedesu C.

U odnosu na prethodnika, novi A4 dobio je oštrije konture karoserije, pomalo kupeovsku liniju krova, veće otvore blatobrana, redizajnirana kućišta svjetala i širu jednodijelnu masku hladnjaka. U zavisnosti od paketa opreme, u ponudi je nekoliko različitih verzija prednjih LED dnevnih svjetala. Zadnji dio automobila krase LED svjetla, a na Avant verziji tu je i krovni spojler.

Iako mnogi kažu da se u ovom slučaju radi samo o redizajnu B8 generacije, Audijev novi A4 porastao je u svim pravcima. Njegova ukupna dužina sada je 4,73 metra, širina 1,84 i visina 1,43 metra, što znači da je 25 milimetara duži i 16 milimetara širi od prethodnika. Za udobnost putnika najznačajnija vijest trebalo bi biti povećanje međuosovinskog rastojanja 12 milimetara, pa sada iznosi 2,82 metara. Također je smanjena i vrijednost otpora zraka, što će se pozitivno odraziti u potrošnji goriva.

Bez obzira na povećane dimenzije, Audi A4 (B9) lakši je 120 kilograma, pa tako masa osnovnog modela sa 1,4-litarskim TFSI motorom sada iznosi 1.320 kilograma. Prtljažnik karavanskog Audija A4 Avant sada sa zadnjim sjedištima u funkciji može "progutati" 505 litara, što je 15 litara više u odnosu na prethodnika. Obaranjem naslona zadnjih sjedišta prtljažni prostor može se povećati do 1.510 litara.

Putnicima na zadnjim sjedištima prostrana unutrašnjost nudi 23 milimetra više prostora u predjelu nogu, a vozač i njegov saputnik dobili su par potpuno novih anatomskih sjedišta. Unutrašnje ambijentalno LED osvjetljenje raspoloživo je u 30 različitih boja, a opciona 12,3-inčna digitalna instrumentna tabla "posuđena" je iz modela TT i Q7. Vrhunskim multimedijalnim sistemom upravlja se preko 8,3-inčnog displeja u formi tableta, a za putnike na zadnjim sjedištima tu je zaseban multimedijalni sistem uz koji stižu dva 10,1-inčna displeja. Na povelikom spisku opcione opreme je i Bang & Olufsen audiosistem.

Novi Audi A4 i A4 Avant nudit će se uz nekoliko benzinskih i dizelskih motora. Osnovni benzinski motor je 1.4 TFSI koji uz turbo-punjač nudi 150 KS i 250 Nm najvećeg obrtnog momenta. Dvolitarski TFSI turbo-benzinski motor može se dobiti sa 190 KS i 320 Nm ili 252 KS i 370 Nm najvećeg obrtnog momenta. Dizelska ponuda počinje motorom 2.0 TDI koji u osnovnoj verziji isporučuje 150 KS i 320 Nm obrtnog momenta, a tu je i snažniji 2.0 TDI sa 190 KS i 400 Nm najvećeg obrtnog momenta. Dvije specifikacije nude se i uz motor 3.0 TDI: 218 KS i 400 Nm ili 272 KS i 600 Nm.

Audi će također nuditi i A4 Avant g-tron čiji će dvolitarski TFSI motor razvijati 170 KS i 270 Nm najvećeg obrtnog momenta i za pogon će koristiti autoplin. Uz TFSI i četverocilindarske TDI motore standardno će se nuditi novi 6-stepeni ručni mjenjač koji je 16 kilograma lakši od prethodnog. Uz sve motore, osim najsnažnije TDI opcije, Audi će opciono nuditi novi 7-stepeni automatski mjenjač sa dva kvačila "S tronic". Najsnažniji trolitarski TDI sa 272 KS nudit će se sa poznatim 8-stepenim automatskim mjenjačem koji je temeljito unaprijeđen.

Početak prodaje novog Audija A4 planiran je ove jeseni.