Test sigurnosti
0

Novi EuroNCAP odlikaši: Sjajne ocjene za kineske modele

Klix.ba
Pet novih automobila, koji predstavljaju širok raspon pogonskih tipova, testirano je u posljednjoj rundi Euro NCAP sigurnosnih testova. Prvi modeli za evropsko tržište dva kineska brenda - Lynk & Co sa modelom 01 hibrid i NIO električni ES8 postigli su maksimalnih pet zvjezdica.

Potpuno električni Audi Q4 e-tron također je dobio maksimalnu ocjenu za sigurnost, a ekskluzivnom društvu pridružila se i Toyota Mirai, jedan od rijetkih automobila koji ima pogon na gorive ćelije hidrogena. Najbolje ocjene dobio je i novi Subaru Outback, jedini automobil na ovom testu koji je imao konvencionalni motor sa unutrašnjim sagorijevanjem. Osim ovih pet automobila pet zvjezdica dobila je i Ford Kuga PHEV te upotpunila test zaista raznovrsnih automobila i pogona.

Lynk & Co je marka koja je nova u Evropi, a model 01 koristi "porodičnu" vezu sa markom Geely kako bi preuzeo osnovu s Volvom XC40. Rezultati EuroNCAP testa su impresivni. Hibridni/plug-in hibridni mali SUV dobro podnosi udarce, ali se ističe njegov 96-postotni rezultat za zaštitu odraslih putnika, uključujući maksimalni rezultat pri bočnom udaru. To, kao i cijeli skup aktivnih sigurnosnih funkcija, pomažu mu da osigura ocjenu od pet zvjezdica.

Još jedan kineski automobil koji je nov u Evropi je NIO ES8. Prvo tržište na koje je stigao je Norveška, a ovaj potpuno električni automobil sa 6 ili 7 sjedišta također je ostvario uzorne rezultate, posebno u području aktivne sigurnosti. S izvrsnim rezultatima za svoj autonomni sistem kočenja u nuždi i cijelim nizom drugih funkcija za izbjegavanje sudara, NIO dobiva 92 posto bodova za "Safety Assist".

Generalni sekretar Euro NCAP-a, Michiel van Ratingen, rekao je: "Talas novih električnih vozila kineske proizvodnje u Evropi je u toku sa novim modelima koje su pokrenuli BYD, XPeng, DFSK, Seres itd. Nažalost, mnogi od njih još uvijek nisu tako transparentni za evropske potrošače kada je u pitanju sigurnost. Lynk & Co i NIO, međutim, pokazuju da oznaka "Made in China" više nije pogrdan izraz kada je u pitanju sigurnost automobila. Ovdje imamo dva nova automobila, oba kineskog razvoja, koji se izuzetno dobro pokazuju na našim testovima. Jasno je da svi proizvođači znaju da će se Euro NCAP držati visokih standarda ako žele prodavati automobile u Evropi i zadovoljan što su spremni uložiti kako bi dobili najbolje ocjene sigurnosti.”