Zbog zakona i troškova
5

Ništa od novog Fordovog Focusa RS

D. B.
U posljednje vrijeme se mnogo pisalo o eventualnom novom Fordovom Focusu RS, međutim, četvrte generacije snažnog hatchbacka neće biti.

Od ranije je poznato da bi Fordov rival Volkswagenovom Golfu R mogao postojati samo u elektrificiranoj formi kako bi se zadovoljili strogi evropski propisi o emisiji, no to je lakše reći nego učiniti.

Magazin Caradisiac je navodeći izvore iz kompanije Ford naveo da ne postoje planovi za proizvodnju četvrte generacije Focusa RS jer je cilj zadovoljiti prosječnu emisiju flote za narednu godinu koja iznosi 95 g/CO2. To znači potrošnju goriva od 4,1 l/100 km benzina i 3,6 l/100 km dizela. Zbog strogih standarda je penzionisan model Ka+.

Iako su postojale glasine o Focusu RS sa električnim motorom na stražnjoj osovini te ukupnom snagom od 400 KS, u Fordu su očigledno odlučili da ne proizvedu ovaj model. Autocar je prije nekoliko mjeseci objavio da samo "čišći" motor može spasiti RS, no i to je uzalud jer bi bilo preskupo razvijati takav motor, posebno zbog planova Forda da smanji troškove u Evropi.

Ford je u junu prošle godine najavo novi poslovni plan koji uključuje smanjenje postrojenja u Evropi sa 24 na 18 do kraja 2020. godine te smanjenje radne snage za 20 posto. Također, dio plana je i penzionisanje modela koji se slabo prodaju uključujući C-Max i Grand C-Max uz već pomenuti Ka+. Novi Focus RS se jednostavno ne uklapa u plan rezanja troškova.

S druge strane, Focus ST se prodaje u Evropi kao hatchback i karavan, a dostupni su benzinski i dizelski motori upareni s manuelnim ili automatskim mjenjačem.