Veoma cijenjen model
10

Na prodaju Ferrari F50, očekuje se rekordan milionski iznos

D. B.
Ferrari F40 s razlogom privlači nevjerovatnu pažnju, a odmah iza njega je F50. Jedan od primjeraka ovog modela traži novog vlasnika.

F40 pokreće 2,9-litarski V8 motor i to je jedan od najpopularnijih Ferrarijevih automobila u historiji kompanije. Međutim, F50 je bsnažniji, brži i još rjeđi model u odnosu na ikonu iz osamdesetih godina prošlog stoljeća.

Ferrari F50 je predstavljao ranije obilježavanje i proslavu 50. godišnjice italijanskog proizvođača, njegov dizajn je inspirisan konceptim Ferrari Mythos iz 1989. godine koji je nastao na modificiranoj platformi modela Testarossa, kao i nakon brojnih sati provedenih u zračnom tunelu sarađujući s kompanijom Pininfarina. Oblik Mythosa je zadržan, ali je F50 izgledao nešto oblije zahvaljujući prednjim svjetlima, dubokim usisnicima zraka i velikom spojleru.

Umjesto 2,9-litarskog V8 motora F50 je dobio atmosferski 4,7-litarski V12 motor koji se povezivao s bolidom Formule 1 u kojem je Alain Prost ostvario pet pobjeda 1990. godine te sezonu završio na drugom mjestu iza šampiona Ayrtona Senne. V12 motor je smješten ispred stražnje osovine, a razvija 512 KS. Snaga se prenosila na stražnje točkove putem 6-stepenog manuelnog mjenjača i stražnjeg diferencijala s ograničenim proklizavanjem. Ovaj automobil je za 4 sekudne bio brži na Ferrarijevoj stazi Fiorino u odnosu na F40, a za zaustavljanje su se brinule Brembo kočnice. F50 nije imao servo upravljač, a unutrašnjost je bila "siromašna" jer se vodilo računa o težini. Armaturna ploča je napravljena od karbonskih vlakana, imala je tri ventilacijska otvora i grinjanje, ali radio i klima uređaja nije bilo. Ipak, na raspolaganju je bio targa krov koji se mogao ukloniti.

Primjerak na fotografijama nosi broj šarije 103992 i jedan je od samo 55 primjeraka namijenjenih za američko tržište. Proizvedeno je ukupno 349 primjeraka ovog modela, dok je F40 proziveden u 1.300 primjeraka. Ovaj automobil je 48. proizvedeni primjerak, a iz fabrike u Maranellu izašao je 15. decembra 1995. godine te je dostavljen u New Jersey gdje je prodan Bennyju Caioli. On je bio prijatelj Horacija Paganija te inspiracija za Pagani Huayru BC. Automobil je prodan 2011. godine kolekcionaru iz Teksasa, koji je obavio detaljan servis.

Automobil će biti prodan na aukciji ovog mjeseca, dolazi sa svom pratećom dokumentacijom, a očekuje se da će biti prodan za rekordan iznos, odnosno za sumu između 3,4 i 3,75 miliona dolara.