ADAC upozorava
28

Moderne ručke na izvlačenje mogu ugroziti sigurnost putnika

A. M.
Automobili s ručkama na izvlačenje šire se poput šumskog požara. Međutim, veliki problem, koji je detektovao njemački ADAC, jeste njihova nefunkcionalnost kada vozilo nema "dotok" struje što je izuzetno nepovoljno za putnike u saobraćajnim nesrećama.

Luksuzni automobili pokrenuli su trend ručki vrata koje se automatski izvlače i uvlače. Pored stila i sofisticiranog karaktera, ovaj detalj se smatra aerodinamičnim rješenjem za smanjenje otpora zraka pri velikim brzinama.

Ovaj dizajnerski tip ručki se munjevito počeo širiti i kod drugih proizvođača koji su se također odlučili za ovaj koncept, kako za električne tako i mehaničke varijante. Kod električne verzije, ručke se zahvaljujući servo motoru izvlače kada senzor detektuje da se ruka približava pod uslovom da vozač ima ključ u blizini, a zatim se ponovno uvlače i integririšu s vratima kada se vozilo pokrene.

Druga opcija da se aktiviraju pomoću mini dugmeta na jednom od krajeva koji ih izvlači i priprema za otvaranje vrata. No, upravo prvo rješenje predstavlja značajan problem za sigurnost putnika, otkriva njemački autoklub ADAC.

Problem za putnike u hitnim slučajevima

Ručke na uvlačenje, odnosno maleni servo motor, napajaju se električnom energijom iz baterije i u slučaju nesreće, kada je dotok struje prekinut, vrata je teže otvoriti. Ovo je presedan i zato Nijemci upozoravaju na ovaj detalj na koji u Euro NCAP-u nisu obratili dovoljno pažnje. Mogućnost mehaničkog sistema za otvaranje vrata, iznutra i izvana, je veoma važna u percepciji sigurnosti i zato stručnjaci iz ADAC-a smatraju da je Euro NCAP napravio propust.

S obzirom na sigurnosni aspekt, u nekim hitnim slučajevima ovi modeli bi trebali imati poseban čekić za razbijanje stakala da smanje očaj putnika. Veliki problem je što većina modela s uvlačivim ručkama ima električnu bravu i nemaju sistem koji omogućava mehaničko otvaranje vrata.

Nijemci ističu da je rješenje da Euro NCAP uslovi proizvođače s maksimalnom ocjenom, tako što će ih prisiliti da ugrade sistem koji mehanički može otvoriti vrata u slučaju nesreće.

Dodatni problem je zima. U krajevima gdje su zime oštrije, a automobili u jutarnjim satima pod tankim slojem leda, pristup uvučenim ručkama je nemoguća misija.

Aerodinamika i imidž ne mogu biti iznad sigurnosti

Ovo je jedan od velikih problema koji proizvođači nisu uvažavali pri osmišljavanju dizajna svojih automobila, pridajući više pažnje esetetici i aerodinamici nego sigurnosti koja je detalj od iznimne važnosti. Sličan koncpet ima i BMW, koji svoje rješenje implementira sve više na nove modele.

U pitanju su moderne ručke, koje nisu klasično ispupčene, već se nalaze u udubljenima vrata, ali su u ravnini s vanjskim oplatama. Iako BMW-ov koncept ostavlja mogućnost za ručno otvaranje vrata, vraćamo se na isti problem. Popularni digitalni ključevi i električne brave rade samo dok se napajaju strujom iz akumulatora.