auto
0

Mazda 2 - Lightweight Strategy

FENA
Nova Mazda2 prvi je predstavnik novog Mazdinog napora u provođenju tzv. ‘Lightweight Strategy’, strategije kojom se nastoji značajno smanjiti težina novih automobila, javljaju hrvatski mediji.

Mazda2 u biti je i prvi veliko serijski automobil u svijetu kojemu su Mazdini stručnjaci uspjeli značajno smanjiti težinu, što je novi način u poboljšanju podobnosti automobila za okoliš, u općem trendu kada svaki novi automobil biva sve teži i teži. Danas je i u najmanjoj klasi nemoguće naći automobil koji je lakši od 1.000 kg, svi su dobrano preko jedne tone.

Ideja vodilja ‘Lightweight Strategy’ je izuzetno jednostavna. Treba smanjiti težinu, pa će samim time porasti performanse, gorivo će se efikasnije trošiti, potrošnja goriva će se smanjiti, samim time smanjit će se i emisija štetnih plinova (CO2), a time se smanjuje i zagađenje okoliša, te automobil postaje ekološki prihvatljiviji.

Mazda je na novom modelu automobila Mazda2 uspjela ukupno smanjiti težinu za otprilike 100 kg, što je oko 10 posto i iznimni je rezultat. Najme, Mazdini stručnjaci za smanjenje težine vozila nisu koristili nikakve egzotične skupocjene materijale, legure i plastiku, već su samo optimizirali velik broj dijelova cijelog vozila, prvenstveno karoseriju i ovjes. Rezultat je fantastičan.

Školjka karoserije (šasija) dobila je manje dimenzije koje sa sobom donose i manju težinu, pa je kod školjke karoserije ušteđeno 4 kg, i sada je teška 233 kg. Promjenom dimenzija nije ugrožena čvrstoća, već je i povećana, što donosi i bolje rezultate u sudaru. Optimiziranom strukturom karoserije težina je na kraju smanjena na 215 kg, što je smanjenje za 22 kg u odnosu na staru Mazdu2.

Čak 60 posto uštede težine otpada na rješenja inžinjera koji su drugačijim oblikom i upotrebom visoko otpornog čelika postigli taj rezultat. Upotrebom visoko i izuzetno visoko otpornog čelika ušteđeno je 22 kg za izradu B nosača krova. Ojačavanjem vrata i mehanizma otvaranja ušteđeno je daljnjih 6 kg, bez da je upotrebljen tanji lim.Daljnjih 20 posto uštede težine postignuto je preciznijim podešavanjem, a posljednjih 20 posto uštede težine postignuto je smanjenjem vanjskih dimenzija. Tako je ukupna vanjska dužina smanjena za 40 mm, a visina je manja za 55 mm.

Kod usisnog sustava Mazdini inženjeri pomaknuli su usis svježeg zraka sa originalne pozicije pored lijevog svjetla na vrh okvira maske motora. Smanjeni su nosači prednjeg poklopca motora i njegova debljina lima čime je ušteđeno 0,69 kg težine. Mazdini specijalisti za smanjenje težine uštedjeli su impresivnih 13 kg težine optimizirajući mjere cijelog ovjesa. Izmijenjenim oblikom i dimenzijama dijelova ovjesa, ušteđeno je na težini, ali i postignuto bolje upravljanje i komfor vožnje.

Izmjenom vrste trajnog magneta od feritne jezgre sa neodijum jezgrom u zvučnicima koji se ugrađuju u vrata, a koji su izrađeni od jednog plastičnog dijela, ukupno je ušteđeno na težini 0,98 kg. Stručnjaci su uklonili katalizator smješten ispod poda vozila, te su 1,3 litrenom benzinskom motoru uklonili pred lonac kod Mazde2. Kraća električna instalacija uštedjela je 2,86 kg, što je donijelo i veći prostor i manji broj sastavnih dijelova. Realizirane mjere za skidanje suvišnih kilograma donijele su Mazda2 automobilu najbolje rezultate u B segmentu za najnižu razinu potrošnje goriva kod 1.3 litrenog benzinskog motora od samo 5,4 l/100km uz nisku emisiju CO2 od 129 g/km.