Veoma važan model
4

Lotus će 2022. godine predstaviti električni SUV

D. B.
Lotus je već u odmakloj fazi razvoja jednog od najvažnijih modela u svojoj historiji, a to je električni SUV od kojeg se očekuje da donese veliki profit.

Kineska kompanija Geely želi da Lotus ponovo bude "vodeći globalni luksuzni brend", a u tome bi značajno trebao pomoći električni SUV koji se trenutno razvija pod kodnim nazivom Lambda. Ovaj SUV će se pojaviti 2022. godine, a imat će potpuno električni pogon umjesto hibridnog koji se ranije spominjao. Proizvodnja će se obavljati u Kini gdje je i dalje velika potražnja za premium električnim vozilima.

Projekt je započeo nekadašnji Lotusov šef Jean-Marc Gales, a o SUV-u se prvi put počelo pričati 2016. godine. U to vrijeme se razmišljalo o hibridnom pogonu visokih performansi, nešto poput onog koji koriste Geelyjevi brendovi Polestar i Volvo.

Međutim, tržište električnih automobila je u to vrijeme bilo mnogo manje zrelo nego danas, posebno u Kini gdje je prošle godine prodano više od 1,2 miliona električnih automobila. Također, podsticaji ohrabruju ljude da kupuju električne automobile pa je razumljiv Geelyjev potez i za Lotusov SUV umjesto hibridnog odabare potpuno električni pogon.

Cilj je utrostučiti prodaju u narednih nekoliko godina, sa 1.500 na 5.000 automobila godišnje, a kasnije i više od roga. Prvi veliki korak u rastu prodaje je novi Espirit, hibridni sportski automobi s V6 motorom koji stiže naredne godine.

S obzirom na činjenicu da se Lotusova baza u Hethelu u Norfolku renovira, SUV bi se u teoriji mogao proizvoditi tu jer godišnji kapacitet proizvodnje iznosi 10.000 automobila, ali će baza ipak biti rezervisasna za sporski automobil.

Geely će umjesto toga iskoristiti napredniju ekonomiju i niže troškove te SUV proizvoditi u nedavno izgrađenom postrojenju u Wuhanu u Kini, koje je koštalo milijardu funti. To postrojenje godišnje može proizvesti 150.000 automobila. Većina od toga će biti Geelyjevi proizvodi za domaće tržište, ali će se u dijelu postrojenja proizvoditi i Lotusov SUV.

Lotus je vodio računa o upotrebi materijala za SUV čak i kada je riječ o bateriji, a sve kako bi bio što lakši.

Teslin Model X je nešto teži od 2.500 kg u najboljoj P100D verziji, a Lotus "cilja" na maksimalno dvije tone. U tom slučaju bi se i pogon efikasnije koristio.

Osnovni model će razvijati 600 KS zahvaljujući dva električna motora, a najsnažnija verzija će isporučivati 750 KS. To bi trebalo biti dovoljno da Lotusov SUV bude konkurent Modelu X, ali i ostalim budućim električnim SUV-ovima visokih performansi. Domet bi trebao iznositi oko 580 km.

Uprkos tome što će se proizvodnja vršiti u Kini, za razvoj šasije i pogona su zaduženi stručnjaci iz Hethela. U tome će im pomoći iskustvo skupljeno tokom razvoja električnog hiperautomobila Evija.

Predstavljanje električnog Lotusovog SUV-a očekuje se 2022, a prodaja 2023. godine.