Loša vremena za Ford u Evropi, gašenje Focusa iduće godine može izazvati dugoročne posljedice
Fordov evropski odjel, blago rečeno, na klimavim je nogama. Kompanija već nekoliko godina bezuspješno radi na transformaciji u brend električnih automobila (sarađujući jednim dijelom s Volkswagenom), vođena tržišnim analitičarima koji su očito bili u krivu.
Međutim, nije sva krivica na analitičarima i stratezima. Velika većina proizvođača bila je prisiljena nanovo redefinisati svoje strategije, posebno kada je Evropska unija odgodila emisioni standard Euro 7 za 2030. godinu. No, nije Ford jedini, koji je promašio strategiju previše se oslanjajući na najavljene propise, ali se za razliku od rivala prebrzo riješio stare game vozila.
![](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/240518113.2_xl.jpg?v=1)
Ford je jedan od čistih primjera brenda koji je platio danak ideji da će prodaja električnih automobila doživjeti procvat. Marka se prethodno preko noći riješila svih bitnih modela, od Galaxya i S-Maxa do Mondea, C-Maxa i Fieste. Dani su odbrojani i Focusu, koji će već iduće godine završiti karijeru, a to je ono što najviše brine struku. Od konvencionalnih vozila, za koje tržište trenutno ima veliki interes, ostat će samo Kuga i Puma. No, da li je to dovoljno za tako velikog proizvođača?
Kad se podvuče crta u 2025. godini Fordov katalog će biti više nego siromašan u odnosnu na konkurenciju. Puma, Kuga, Bronco, Mustang i Tourneo ostaju kao predstavnici modela sa SUS motorima, a pridružit će im se novi EcoSport, dok će na strani električara stajati Mustang Mach-E i Explorer Electric, kojima će se uskoro priključiti baterijska varijanta Pume i novi Capri. Marka je potvrdila da će se oslanjati i dalje na plug-in hibride kako bi napravila uštede, ali osim Kuge PHEV, koja zaista drži dobar korak s konkurencijom na tržištu, Ford nema adekvatan drugi plug-ih hibrid u ponudi.
![](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/240518113.11_xl.jpg?v=1)
Fordova prodaja u prvom kvartalu ove godine bilježi pad od 17,5 posto, a s ograničenom ponudom popularnih modela, bit će im jako teško premostiti period do iduće decenije. Stručnjaci smatraju da bi trebali ozbiljno razmisliti, o tome, treba li udarni kompakt biti zaista ugašen ili mu se život može produžiti s još jednim redizajnom, popularnom solucijom koja ne traži velika ulaganja, a koje drugi proizvođači sve više praktikuju.
Ako se zvijezde u međuvremenu poklope i tržište električnih vozila krene uzlaznom putanjom, onda će slika biti potpuno drugačija. Ipak, poslovanje sa svega dva ključna modela, može biti neizvjesno i krajnje limitirano za ostvarenje prodajnih brojki i nekadašnjeg statusa koji je "evropski" Ford uživao na Starom kontinentu.