Zaboravljeni
0

Plymouth XNR: Kul koncept koji je trebao ići u serijsku proizvodnju

A.M.
XNR je dizajnirao i osmislio Chryslerov šef dizajna Virgil Exner koji je imao slobodne ruke da dizajnira vlastitu ideju malog sportskog roadstera. Bio je to jedan od Exnerovih najambicioznijih radova s mnogo novih kontroverznih elemenata koji nisu bili uobičajeni za automobile serijske proizvodnje.

Ovaj zanimljivi dragulj kojeg se malo ljudi možda sjeća ili čak ne zna da postoji, nastao je u zlatno doba Plymoutha. Pored XNR imao je dodatak u nazivu - Assymetrica zbog asimetričnog stila karoserije roadstera.

Dizajniran od strane virtuoza Virgila Exnera i stvoren u saradnji s renomiranom dizajnerskom kućom Carrozeria Ghia, njegov je dizajn crpio inspiraciju iz više izvora. To uključuje trkaći automobil Studebaker Indianapolis u vlasništvu Exnera, asimetrični Watson Indy Roadster i kultni Jaguar D-Type.

U oblikovanju automobila, Exner je veliku pažnju posvetio prednjem i zadnjem braniku koji su bili sastavni dio vanjskog stila roadstera. Neobična prednja rešetka i branik potpuno su bili integrisani u oblik karoserije. Isto tako, zadnji branik s poprečnom lajsnom i centralnim prorezom naglašavao je stražnju stabilizacijsku peraju automobila, suprotno od karakteristike koja je bila neizostavna na američkim ikonama 60-ih godina prošlog vijeka.

Jedinstveno za ovaj kul automobil bio je njegov asimetrični dizajn s intrigantnom izbočinom iza vozača. Automobil je dizajniran imajući na umu trkaće težnje, a budući da nije imao krov pretpostavljamo da je morao imati zaštitu u slučaju prevrtanja na krov.

Asimetrični dizajn sa zasebnom ''kapsulom'' za vozača i tvrdim pokrovom za suvozačevo prazno mjesto činio ga je prilično intrigantnim konceptom čak i za 1950-e i 60-e. Nažalost, ovaj stil je izgubljen u gotovo svim modernim automobilima. Najbliže što možemo približiti asimetričnom dizajnu vjerovatno je Hyundai Veloster s dvoja prednja i samo jednim ''zadnjim'' vratima na desnoj strani.

Ispod haube Plymouth je ugradio 2,8-litreni redni šestocilindarski motor izveden iz modela Furyja, koji je isporučivao impresivnih 250 KS. Izvorno izgrađen kao konceptni model za demonstraciju mogućnosti Plymoutha, samo je jedan XNR ikad konstruisan. Međutim, kolekcionari i pojedini muzeji koriste replike vjerne originalu do posljednjeg šarafa napravljenjen od stakloplastike.

Automobili poput XNR-a zaista su rijetki i vjerovatno ne bismo ništa znali o njima bez Netflixove emisije Car Masters: Rust to Riches i podsjetnika koji s vremena na vrijeme realizuje Petersen Automotive Museum.