Najava serijskog modela
23

Električni koncept Mercedes-Benz CLA ima domet veći od 750 kilometara

D. B.
Kompanija Mercedes-Benz je na sajmu automobila u Minhenu predstavila električni koncept CLA.

Dizajniran da najavi dolazak produkcijskog modela, koncept predstavlja elegantni četverovratni coupe s "ajkulinim nosom", dobio je potpuno zatvorenu i osvijetljenu prednju masku, kao i prepoznatljiva prednja svjetla koja prikazuju Mercedesov logotip.

Govoreći o svjetlima, tanke osvijetljene trake pokrivaju gotovo cijelo vozilo. To je možda upitan detalj, no treba reći da imaju elegantni hromirani izgled kada su ugašene.

Koncept je dobio nageto vjetrobransko staklo koje se spaja s blago nagetim krovom. Dizajneri su osmislili aerodinamičnu karoseriju, odabrali su minimalistički pristup dizajniranju staklenih površina, kao i dužbe međuosovinsko rastojanje koje obećava više prostora za putnike na stražnjim sjedištima.

Aerodinamični dizajn prate i integrisane kvake na vratima, dok pažnju privlači i set 21-inčnih felgi. Ostale karakteristike uključuju zaobljeni stražnji dio i osvijetljeni stakleni krov koji prikazuje animirane zvijezde.

Unutrašnjost karakteriše minimalistička elegancija prožeta tehnologijom, u njoj dominira pet ekrana na armaturnoj ploči, a iako Mercedes nije ulazio u detalje, poznato je da tri centralna ekrana koriste potpuno novi BM.OS operativni sistem te da ih pokreće vodom hlađeni procesor kompanije NVIDIA.

Iz Mercedesa kažu da se operativni sistem može prilagoditi ličnim preferencijama vozača te ima visok stepen prilagodljivosti, a na raspolaganju je i virtuelni asistent te privatna umjetnička galerija za prikazivanje slika iz NFT walleta.

U unutrašnjosti se nalaze i okrugli ekrani integrisani u ventilacijske otvore dizajnirane u obliku turbine. "Fizički ventilacijski otvori" su zapravo pozicionirani direktno iza ekrana i dizajnirani su da prenesu utisak "rebara za hlađenje", što je genijalna konfiguracija koja služi i kao izvor ambijentalnog osvjetljenja.

Osim ekrana, koncept ima sjedišta presvučena dvobojnom Nappa kožom, aluminijske detalje i "lebdeću" centralnu konzolu. Ova konzola sadrži osvijetljeni držač za čaše te bežični punjač za pametne mobitele s osvijetljenom providnom površinom.

Automobil je baziran na Mercedesovoj modularnoj platformi MMA te će se u produkcijskoj verziji nuditi s dvije različite baterije. Osnovna sadrži litij-željezni fosfat, dok naprednija ima dizajn anode sa silicij-oksidom za odličnu gustoću energije.

Iako detalja nema, iz Mercedesa kažu da je baterija "nevjerovatno mala" i lagana da su njeni ćelijski moduli fiksirani ljepilom, a ne šarafima. Kapacitet nije potvrđen, no očekuje se domet veći od 750 kilometara.

Automobil sadrži 800v tehnologiju i podržava 250 kW DC brzo punjenje. Za domet od 400 kilometara bit će dovoljno punjenje u trajanju od 15 minuta. Iz Mercedesa su spomenuli mogućnost dvosmjernog punjenja koje će omogućiti funcije Vehicle-to-Home (V2H) i Vehicle-to-Grid (V2G).

Pokreće ga električni motor težak manje od 110 kilograma, koji isporučuje 235 KS. Gubici su minimalni jer električna pogonska jedinica isporučuje do 93 posto kapaciteta baterije na točkove na dužim putovanjima.

Koncept je opremljen i Level 2 poluautonomnim sistemom vožnje kojem pomaže LiDAR senzor, kao i sistem kamera.

O produkcijskom modelu će biti poznato više detalja u narednim mjesecima.