Veliko bogatstvo
43

Koliko Ferrarija F40 stvarno ima sultan Bruneja?

DP
Sultan Bruneja ima puno automobila, a njegov slučaj "autoovisnosti" rezultirao je nekim od najzanimljivijih Ferrarija koji su ikada izrađeni, iako mnogi od njegovih automobila nisu baš ono što su u Ferrariju zamislili kao model F40.

Sultan Bruneja ima puno automobila, a njegov slučaj "autoovisnosti" rezultirao je nekim od najzanimljivijih Ferrarija koji su ikada izrađeni, iako mnogi od njegovih automobila nisu baš ono što su u Ferrariju zamislili kao model F40.

Stranica Jalopnik bavila se istraživanjem koliko točno Ferrarija F40 sultan ima, ali je do te informacije bilo veoma teško doći zbog zatvorenosti ove male azijske države.

Srećom, kompanija Car Throttle istraživala je McLaren F1 i napravila odličnu animiranu snimku koja daje tačan i potpun popisak svih F40-ica koje je sultan iz Bruneja modificirao prije nego što ih je preuzeo iz tvornice.

Podsjećamo, sultan Bruneja je dugo trošio svoje naftno bogatstvo na posebne automobile. Osim spomenutih McLarena F1, on je naručivao Bentleyjeve SUV-ove, Ferrari 456 vozila pretvorena u karavane, brojne vanserijske Aston Martine i druga zanimljiva vozila, a jedan od njegovih većih automobilskih projekata je skupljanje kolekcije Ferrarija F40.

Ali ovo nisu obične F40-ice. Sultan je želio da njegovi automobili imaju volan na desnoj strani. I da budu potpuno u koži. I u bojama koje nisu predviđene za ovaj čuveni crveni automobil ograničene proizvodnje. Ferrari ne bi tako izrađivao model F40, ali je kompanija rado malo zažmirila dok se Pininfarinin automobilski guru Paolo Garella (čuven po tome što je preporodio Stratos i Ferrari P4/5) bavio magijom.

Rezultat je bio kolekcija F40-ica, koje gotovo sve imaju volan s desne strane, sve imaju kožne interijere i boje koje nisu uobičajene. U videosnimci kompanije Car Throttle pravu istinu o ovim automobilima otkriva sam Paolo Garella.

Procjenjivalo se da sultan ima između šest i deset modificiranih F40-ica, a poznato je da je dvije prodao u Evropi, posredstvom kompanije Talacrest.

Ova videosnimka opovrgava sve glasine i daje konačan popis svih sultanovih F40-ica. Računa se da ih je jedanaest: sedam putničkih automobila koje je Pininfarina transformirala za sultana, još dva F40 LM-a, od kojih je jedan poznati crni automobil s crvenom trakom, kao i još dva automobila koja očigledno nikad nisu napustila Evropu - žuti RHD automobil i jedan sivi s volanom na desnoj strani.

Garella kaže da su ti automobili izrađeni prije nego što je stigao u Pininfarinu, pa njihova točna povijest ostaje djelomično u magli.

Ono što se u videosnimci također spominje je nekoliko promjena performansi koje su učinjene na većini ovih automobila. Osim nove boje i revidiranog interijera, neki automobili su dobili nove auspuhe i ECU (Electronic Control Unit) sistem koji su povećali snagu i okretne momente već impresivnih performansi F40 modela.

"Naravno, unaprjeđenja performansi nisu veoma važna ako ne vozite svoje automobile", rekao je Garella za Car Throttle i upravo to se i dogodilo s većinom njih. Poput mnogih drugih sultanovih automobila, očigledno je da je većina F40-ica ostala bez kilometraže. Samo tri automobila je neko vozio: jedan LM, jedan žuti i jedan sivi.