|

Koliko aditivi zaista koriste vašem automobilu?

Koliko aditivi zaista koriste vašem automobilu?
11
D
DP
28.2.2020. u 15:23
9
komentara
11

dijeljenja
Koliko aditivi zaista koriste vašem automobilu? Foto: Shutterstock
Danas postoje aditivi gotovo za sve, a jesu li automobilu potrebni ovakvi dodaci, ovisi o brojnim faktorima. Evo što savjetuju stručnjaci.
Ako je suditi po natpisima koji se mogu pročitati na bocama aditiva za gorivo, oni mogu donijeti uštedu na gorivu i do 20 posto. Koristeći ovo sredstvo, vozač bi lako mogao vratiti novac uložen u njega kroz manja izdvajanja za gorivo. Međutim, koliko zaista ima istine u ovakvim privlačnim tvrdnjama?

Prije svega, treba naglasiti da su aditivi koji štede gorivo samo jedna od mnogobrojnih vrsta aditiva, a da osim njih postoje i oni za čišćenje sistema goriva, dizni, zatvaranje pukotina na rashladnom sistemu, navodi Geico.

"Danas postoje aditivi za sve", kaže Jill Trotta iz Repair Pala. I dok goriva koja točimo na benzinskim pumpama već u sebi sadrže određene vrste aditiva, odgovor na pitanje treba li našem automobilu ovakav dodatak ovisi o brojnim faktorima. Evo što Trotta savjetuje u vezi s određenim vrstama aditiva.

Aditiv za čišćenje sistema goriva

Jedna od najtipičnijih vrsta aditiva, koja služi za uklanjanje nečistoća i naslaga ugljika u sistemu goriva, prema Trottinim riječima, može dovesti do sveukupnog poboljšanja performansi vozila. Ovi proizvodi se reklamiraju i kao sredstva za sprečavanje korozije sistema za gorivo, što je problem koji se može javiti kod određenih tipova vozila, koja troše gorivo s povišenom nivou etanola. Ipak, ovakve naslage hrđe se veoma rijetko sreću.

"Da bi se tako nešto dogodilo, potreban je neuobičajen splet okolnosti", kaže Trotta.

Aditiv za čišćenje dizni

Ova posebna vrsta aditiva za čišćenje sistema dovoda goriva uklanja naslage ugljika koje se talože na diznama, što predstavlja problem koji se negativno odražava na potrošnju goriva. Stvaranje naslaga ugljika posebno je izraženo kod suvremenijih tipova motora, čiji položaj bregaste osovine u glavi motora može dovesti do neželjenih naslaga.

"Neki modeli automobila imaju sklonost stvarati naslagu ugljika. Ako ne vozite automobil dovoljno često po autocesti, već ga koristite uglavnom za kraće relacije, motor se ne može dovoljno zagrijati kako bi se sam očistio, te bi u takvoj situaciji aditiv mogao pomoći", pojašnjava Trotta.

Aditiv za uštedu goriva

Iako spadaju među najpopularnije vrste aditiva u uvjetima rasta cijena goriva, preporučljivo je biti skeptičan prema benefitima koje ova sredstva donose motoru.

"Ako i čine nekakvu razliku, ona je minimalna", smatra Trotta.

Aditivi za sistem hlađenja

Dok je većina aditiva koji se toče u gorivo bezopasna, to istovremeno nije slučaj i s onima za koje se tvrdi da mogu začepiti rupe u rashladnom sistemu vozila.

"Ne samo što će njihovo djelovanje biti privremeno i to prvenstveno kod manjih curenja, već je problem što mogu nanijeti štetu mehanici vozila. Ako vam lokvica ispod vašeg vozila otkrije da imate problem s curenjem rashladne tekućine, bolje bi bilo obratiti se mehaničaru nego posegnuti za ovom vrstom aditiva", savjetuje Trotta.

Ako želite isprobati kako će vaš automobil reagirati na upotrebu aditiva, preporučuje se prethodno pronaći mehaničara od povjerenja, kako biste se posavjetovali, kao i poštovati kalendar održavanja vozila koji preporučuje proizvođač.

"Oni koji proizvode automobile najbolje znaju šta je dobro za njih, a šta ne", zaključuje Trotta.
Prijavi grešku


Komentari (9)
Da biste mogli pisati komentare molimo da se prijavite ili registrujete...