|

Klix.ba u razgovoru s kreatorima novog Peugeota 508: Hrabar pristup u konzervativnom segmentu

Klix.ba u razgovoru s kreatorima novog Peugeota 508: Hrabar pristup u konzervativnom segmentu
116
Piše: Elvir Zubović
8.3.2018. u 21:58
52
komentara
116

dijeljenja
1/18 Pierre-Paul Mattei, 508 Project Design Director
2/18 Foto: E. Z./Klix.ba
3/18 Foto: E. Z./Klix.ba
4/18 Jedna od dizajnerskih skica novog Peugeota 508
5/18 Pierre-Paul Mattei, 508 Project Design Director
6/18 Jedna od prvih skica novog 508
7/18 Konceptni Peugeot Exalt iz 2014. godine
8/18 Unutrašnjost koncepta Exalt iz 2014. godine
9/18 Konceptni Peugeot Exalt iz 2014. godine
10/18 Foto: E. Z./Klix.ba
11/18 Pierre-Paul Mattei i novinar portala Klix.ba
12/18 Foto: E. Z./Klix.ba
13/18 Bernard Hesse – 508 Brand Project Manager (Foto: E. Z./Klix.ba)
14/18 Foto: E. Z./Klix.ba
15/18 Foto: E. Z./Klix.ba
16/18 Foto: E. Z./Klix.ba
17/18 Bernard Hesse – 508 Brand Project Manager (Foto: E. Z./Klix.ba)
18/18 Foto: E. Z./Klix.ba
Na sajmu automobila u Ženevi imali smo jedinstvenu priliku razgovarati s dvojicom ljudi koji su među najzaslužnijima za novi Peugeot 508, kako za njegov izgled, tako i za njegov tržišni plasman. Tajne novog 508 i njegovog nastanka otkrili su nam Pierre-Paul Mattei, 508 Project Design Director i Bernard Hesse, 508 Brand Project Manager.
Na impresivnom štandu Peugeota uz impresivnu statuu monumentalnog lava dočekali su nas novi Peugeot 508 i čovjek koji je najzaslužniji za njegov izgled. Pierre-Paul Mattei vodio je cijeli proces dizajniranja novog Peugeota 508, a ovu jedinstvenu priliku iskoristili smo za razgovor s njim u kojem nam je otkrio koliko su se zaista potrudili i namučili da 508 u serijsku proizvodnju dođe s ovako posebnim dizajnom.

Gospodine Mattei, prije svega čestitke na izvrsnom poslu. Novi Peugeot 508 zaista izgleda odlično i posebno. Koje su vam opcije bile na stolu kada ste tek počeli stvarati i crtati novi 508. Jeste li odmah počeli od ovog berline oblika i koncepta ili je bilo i drugih opcija?

Ustvari, počeli smo u dva koraka. Prvi se ticao samo proporcija automobila i to je bio ključni element, jer u ovom segmentu klijenti imaju vrlo precizna i ustaljena očekivanja. Zato smo morali biti sigurni da im možemo dati ono što žele i što im treba, kao što je prostranost, preglednost i praktičnost, ali i da uklopimo naše želje za atraktivnim proporcijama s tim očekivanjima.

Lako je napraviti izložbeni koncept atraktivnih proporcija, ali kada pomiješate dizajnerske želje s potrebama tržišta imate veliki posao ispred sebe. Zato smo samo na prvom koraku, koji nas je doveo tek do modela i proporcija kod ovog automobila, potrošili više od godinu dana intenzivnog rada.

Naprimjer, nismo željeli da auto bude dugačak jer smo htjeli da ga se može lako koristiti u gradu te da bude okretan, ali smo željeli i da izgleda dinamično. Dakle, morali smo napraviti auto koji je i vrlo nizak, ali ujedno da zadržimo praktičnost i lagan ulazak u auto. Upravo zbog toga smo morali koristiti vrata bez okvira stakala.

Drugi izazov bila je sama struktura automobila. Dinamičan izgled dolazi od ugla položeosti zadnjeg vjetrobrana, ali smo morali zadržati unutrašnji prostor. Zbog toga smo morali naći način kako da pojačamo čvrstoću zadnjeg dijela i C nosača krova.

Sjedeći izazov bio je aerodinamičke prirode, jer smo morali napraviti zadnji dio užim od prednjeg, ali ako pogledate auto uživo zadnji dio ustvari izgleda jednako širok, ako ne i širi od prednjeg. Trik je u tome da linije auta naglo idu prema unutra odmah iza zadnjih vrata, što je dovelo do sljedećeg izazova.

Takva linija zadnjih bokova uz dodatno proširenje zadnjih blatobrana dovela je do dubine panela koju je bilo teško izvesti na presi za metal. Zbog toga smo morali raditi s inžinjerima u tvornici da u potpunosti izmijenimo kalupe i način presovanja metalnih panela, jer ovakav način obrade metala je do sada rađen samo za sportske automobile malih serija.

Tek kada smo uspjeli dobiti ove proporcije pristupili smo dizajnerskom natječaju, ali zahvaljujući ovolikoj slobodi u proporcijama dizajneri su bili oduševljeni i ponudili su odlična rješenja u vrlo kratkom periodu.

Upravo tu dolazimo do sljedećeg pitanja. Da li ste pri dizajniranju novog 508 imali neku određenu inspiraciju i da li ste imali uzor u nekom od modela iz bogate historije Peugeota?

Naša filozofija je da sa svakim autom stvaramo iznova i ne gledamo unazad. Osim, naravno same DNK marke Peugeot kao što su neki prepoznatljivi detalji. Dakle, ovaj auto definitivno nije inspirisan nekim prošlim modelima marke, iako neko možda može pronaći neke sličnosti prednjeg dijela s modelom 504, to nam nije bila namjera.

Također, pogledajte unutrašnjost. Ne samo da nije nalik na neke modele iz historije Peugeota, nego nije nalik ničemu iz segmenta. Unutrašnjost je bila zaista velik izazov, jer u ovom segmentu kupci vole nešto klasičniji dizajn i rješenja, ali mislim da smo uspjeli spojiti klasičan izgled s posebnošću Peugeot kokpita.

Jedna od prvih skica novog 508 Jedna od prvih skica novog 508


U slučaju dizajna karoserije, nakon svih ovih izazova i razvoja, koji je određeni dio novog Peugeota 508 vama najdraži i zašto?

Zadnji blatobran, bez sumnje. Znali smo da će, uz proporcije koje smo sebi zadali, upravo zadnji blatobran biti najzahtjevniji dio automobila za oblikovanje. Tačnije, u početku se činilo nemogućim, ali rekli smo inžinjerima, ako ne budemo mogli imati takav zadnji blatobran, da nećemo ni raditi ovaj auto. U suprotnom, auto bi izgledao dobro, ali ne bismo ni izbliza imali ovakav utisak. Kako ste i sami rekli kada gledate auto uživo teško je povjerovati da je zadnji dio zaista uži od prednjeg.

Zato je to bio najveći izazov kod ovog automobila i svaki put kada su radili simulacije presovanja metalnih ploča dolazilo bi do pucanja materijala. Zbog toga smo morali promijeniti smjer presovanja ploča, što je onda za posljedicu imalo i promjenu cijelog procesa testiranja otpornosti na udare i same čvrstoće konstrukcije. Ovo rješenje smo zaista morali početi od nule i komada praznog papira, uključujući presovanje ploča, protokol i testiranje na udare.

Na početku je većina govorila da je to nemoguće izvesti, ali sada smo zaista ponosni da smo istrajali u tome. Također, kvalitet presovanja, izrade i spojeva karoserijskih panela nije žrtvovan te kao što možete vidjeti na automobilu, završna obrada je zaista vrhunska.

Kada ste spomenuli unutrašnjost, moram primijetiti da je Peugeot i-Cockpit i cijelo uređenje zaista posebno te do sada vrlo dobro fukcioniše, kako smo imali priliku uvjeriti se i isprobati na modelima 3008 i 5008, ali i 308. Ipak, ti modeli su relativno visoki i u njima se sjedi visoko. Koliki je bio izazov ovakvo uređenje preslikati u ovako nizak automobil kao što je novi Peugeot 508?

To je upravo poenta! Prilično je lako napraviti ovakav kokpit i unutrašnjost u automobilu u kojem imate dovoljno prosotra po Z osovini. Čim se taj prostor smanji, problem je postaviti sjedište vozača da bude na dobrom mjestu kako po pitanju udobnosti, tako i po pitanju položaja upravljača, preglednosti instrumenata, ali i preglednosti van auta.

Kod novog 508 smo morali oblikovati armaturnu ploču kod instrumenata tako da na vrhu instrumenata urežemo jedan dio kako bismo iskoristili svaki milimetar i učinili ih što više kompaktnim. Uspjeli smo upotrebijit drugi materijal koji je tanji, ali jednakog kvaliteta i teksture te smo i tako dobili nešto kompaktnije kućište instrumenata.

To je definitivno bio jedan od većih izazova s ovim automobilom te zaista nije bilo lako uklopiti kokpit iz konceptnog modela u EMP2 platformu.

Konceptni Peugeot Exalt iz 2014. godine Konceptni Peugeot Exalt iz 2014. godine


Koliko je važan dizajn novog 508 za Peugeot marku i buduće modele Peugeota. Hoće li novi modeli imati samo neke elemente kao na 508 ili će se u potpunosti oslanjati na dizajnerski izraz 508-ice?

Kod novog 508 je zanimljivo što smo uspjeli iskombinirati mišićave oblike s vrlo oštrim linijama i detaljima, što je poprilično zahtjevno. To je ujedno i dio vizuelne DNK marke Peugeot, što nam je bila vodilja.

Ovaj auto je u vrhu ponude Peugeota pa je za očekivati da će neke detalje poput svjetala dobiti i drugi modeli marke. Uvijek je lakše takve stvari i dizajnerske elemente "spuštati" s većih i skupljih modela prema manjim modelima.

Sam detalj vertikalnog svjetla u početku nam se činio vrlo neobičnim, kada smo dobili prijedlog jednog dizajnera. Kada smo ga ipak uklopili u ukupan izgled, shvatili smo da njegova jednostavnost odlično odgovara automobilu te savršeno prati liniju vjetrobrana kada gledate auto sprijeda. Tako je ovaj detalj na kraju postao zaista upečatljiv dizajnerski potpis koji bi se u budućnosti mogao naći i na drugim modelima.

Za kraj, koje je vaše mišljenje o trendu SUV-ova i crossovera i samoj količini takvih modela. Čini mi se da ih već sada ima previše, a da je ovakvih elegantnih i sportski oblikovanih limuzina vrlo malo. Mislite li da nam generalno treba više automobila kao što je novi 508?

Nisam siguran da li je previše SUV-ova i crossovera. Kao dizajneri volimo takve modele jer zbog svojih proporcija daju znatno više slobode i prostora za kreativnost i nova riješenja. Ipak, to o čemu govorite je upravo razlog zašto smo napravili 508 ovako. Peugeot kao marka je vrlo povezan s osjećajem u vožnji, sportskim izgledom i dinamikom. Najbolji način da osjetite cestu i automobil je da sjedite što niže u automobilu i što bliže cesti. Upravo to je misija ovog automobila. Biti dovoljno izražajan i sportski i poslati poruku da limuzina može biti uzbudljiva i atraktivna.

Nakon razgovora o dizajnu s Matteijem porazgovarali smo i s Bernardom Hesseom, menadžerom projekta 508. On nam je otkrio konkretne detalje i planove sa 508 na tržištu.

Novi Peugeot 508 je zaista impresivan. Zanima nas koliko je drugačiji od prethodnika, tačnije na koje kupce sada cilja? Da li su to poptuno drugačiji kupci u odnosu na prethodni model?

Ovaj segment je zaista snažan te su premium marke zaista u vrhu ovog segmenta. Zbog toga smo morali promijeniti pristup i ponuditi snažan i radikalan sedan. Auto koji nudi vrijednosti koje su čak i bolje od klasičnog sedana po pitanju prostranosti, zapremine prtljažnika i pristupačnosti prtljažniku i kabini. Sljedeće je bilo da pomiješamo stil sedana i kupea, što je uz te vrijednosti i dobro pozicioniranu cijenu, pogotvo za "Business to busiess" kupce koji čine većinu kupaca u ovom segmentu.

Upravo nas to zanima. Koji je odnos kupaca na koje ciljate novim 508, da li je naglasak na B2B kupcima ili privatnim kupcima?

Sada u D segmentu limuzina imate 35 posto privatnih i 65 posto flotnih kupaca. U nekim zemljama, poput Njemačke, taj odnos je još više u korist flotnih kupaca. Tako da je jasno da smo s 508 morali zadovoljiti i klasične kriterije koje nameću takvi kupci, ali smo ipak uspjeli ponuditi to u jednom zaista posebnom izgledu.

Limuzina iz D segmenta već odavno nije prvi izbor za kupce koji traže porodični auto, nego su to SUV modeli.

Naša istraživanja su pokazala da novi 508 ima veliki potencijal kod privatnih kupaca u starosnoj dobi od 40 do 45 godina.

Zanimaju nas opcije i ponuda motora kod novog Peugeota 508. Najsnažniji motor je benzinac od 225 KS, ipak, za koji procjenjujete da će biti najpopularniji izbor?

S novim 508 imamo izbor tri dizelska i dva benzinska motora, dok je ujedno naglasak na novom 8-stepenom automatskom mjenjaču koji nam dobavlja japanski proizvođač. Ako gledamo B2B kupce, tu su najpopularniji izbor motori sa snagom od 150 do 180 KS. GT verzija sa 225 KS je prestižni model koji je namijenjen direktorima te je po pitanju snage vrlo izjednačen s konkurentnim modelima kao što su Volkswagen Passat ili Škoda Superb.

Zanimljivo je da trenutno nudite više dizelskih motora za 508 nego benzinskih, iako je trend popularnosti benzinskih motora u punom jeku. Da li će se to promijeniti u ponudi ovog modela u određeno vrijeme?

Definitivno se svi nalazimo u tranzicijskom periodu po pitanju energije i pogona. Naravno, moramo imati dizelske motore za naše kupce koji prelaze veliku kilometražu, ali imamo i snažne benzinske motore u verzijama sa 180 i 225 KS koji su u samom srcu ovog segmenta. U budućnosti, tačnije krajem 2019. godine, predstavit ćemo i Plug-in hibirdnu verziju novog 508 koja ima prednji pogon i 225 KS i kombinuje benzinski motor s električnim motorom. Ovaj model će imati mogućost vožnje do 50 kilometara isključivo na električni pogon te je zanimljivo da će imati jednako velik prtljažnik kao i modeli s klasičnim motorom.

Bernard Hesse – 508 Brand Project Manager (Foto: E. Z./Klix.ba) Bernard Hesse – 508 Brand Project Manager (Foto: E. Z./Klix.ba)


Kada smo kod hibridne verzije, zanima nas da li postoje planovi za daljnju budućnost s Peugeotom 508 u potpuno električnoj verziji ili je to rezervisano za druge i potpuno nove modele?

U D segmentu unutar PSA grupe imamo samo Plug-in hibridne modele, dok za električne verzije imamo planove za modele iz B i C segmenta. Dakle, za sada 508 nije planiran za potpuno električnu verziju.

Pored ove karoserijske verzije novog 508, koji su planovi za druge karoserijske verzije. Pretpostavljamo da karavanski model stiže uskoro, ali da li postoje planovi možda za kupe model ili čak i kabriolet?

U Evropi u okvirima D segmenta imate dvije karoserijske verzije, sedan i karavan, od čega blizu 60 odsto prodaje odlazi na limuzinsku verziju. Dakle, moramo u ponudi imati i karavanski model, ali na njega morate sačekati još nekoliko mjeseci.
Verzije kao što su kupe i slično nismo planirali za novi 508, jer donose velike troškove uz vrlo male prodajne kapacitete.

I za kraj, koji su planovi s novim 508, kako do kraja ove godine, tako i generalno unutar segmenta. Da li su vaša očekivanja da će biti popularniji izbor od prethodnog modela i koliki udio može imati u segmentu?

Naš cilj je udio tržišta koji je vrlo sličan prethodnom modelu. Nećemo biti na vrhu segmenta jer je on rezervisan za premium marke i modele, kao što su C-klasa, A4 i BMW Serija 3. Naš cilj je da budemo na vrhu ovog segmenta među "mainstream" markama pa je tako novi Peugeot 508 u verzijama GT i GT Line direktan rival Volkswagenu Arteon, dok je u standardnim verzijama suprotstavljen Volkswagen Passatu i Škodi Superb te nam je cilj da budemo bolji od tih modela.
Prijavi grešku


Komentari (52)
Da biste mogli pisati komentare molimo da se prijavite ili registrujete...