auto
0

Klasika: Alfa Romeo 6C 2500 Competizione

Klix.ba
Jedan od tri primjerka na izložbi
Jedan od tri primjerka na izložbi
Ovaj automobil je jedan od prvih post-ratnih Alfinih modela, a proizvodnja njegove cestovne verzije je počela u prvoj polovini 1947. godine.

U svoje vrijeme, a i zbog situacije prouzrokovane ratom, Alfa 6C 2500 SS je bila najluksuzniji sportski automobil na tržištu, ali ujedno i najskuplji.

Ipak Alfa Romeo je još 1946. godine počela radove na trkaćoj Berlinetti koja je bila zasnovana na uspješnoj 6C 2500 SS Corsi.

Naravno urađeno je mnogo modifikacija od kojih su najupečatljivije bile za 20 cm kraći međuosovinski razmak i izmjenjeni zadnji ovjes. Ovo je prvenstveno urađeno zbog uštede na težini i unaprijeđenja ležanja automobila u zavojima.

Naravno poboljšane su i performanse agregata, te je tako redni šestak oslobađao 145 KS, što je bio značajan napredak u odnosu na predratnu verziju sa 120 KS.

Karoserija i šasija je urađena u pogonima Alfe, a aerodinamičan oblik je nastao bez ikakvih proračuna. Tako je zbog zaobljenog i dugačkog "nosa" te vozačke kabine koja se stapala sa zadnjim krajem ovaj automobil na testiranjima sa lakoćom dolazio do brzina preko 200 km/h.

Neobično je da je maska urađena bez ikakvih dizajnerskih sličnosti sa prethodnim trkaćim modelima, ali je zadnji dio podsjećao na Touring verziju Corsa coupea iz 1939. godine.

Alfa Romeo 6C 2500 Competizione je svoj debitantski nastup na trkaćoj stazi imala tek 1948. godine, te je u samo nekoliko oraganizovanih utrka zabilježila primjetne rezultate.

Vrhunac sportske karijere ovog modela su bila dva treća mjesta na legendarnoj utrci Mille Miglia, i to 1949. i 1950. godine. Najslavnijeje ipak završila 1950. godine na Targa Florio utrci i to na prvom mjestu.

Treći od ukupno tri proizvedena automobila je sastavljen 1950. godine. U njega je bio ubačen motor zapremine 3.0 litra, te je kao takav imao samo jedan nastup na utrci, nakon čega je cijeli projekat odbačen.

U to vrijeme Alfa Romeo je planirala potpunu promjenu svoje ponude, zbog približavanja što širim masama, tako da takmičarski planovi više nisu bili u prvom planu. Ovo najbolje objašnjava poprilično loše rezultate Alfe Competizione, ali iako se nije proslavila poput svojih prethodnika, 6C 2500 Competizione zauzima posebno mjesto u historiji ove marke jer je ovaj model bio posljednji u slavnoj Alfinoj eri.