U svojoj garaži
103

Kanađanin napravio Ferrari na mlazni pogon, tvrdi da razvija 650 km/h

DP
Google i YouTube bili su najbolji prijatelji jednom Kanađaninu tokom dugogodišnjeg rada na stvaranju automobila nazvanog Insanity.

I dok svi mi pretražujemo ponešto po internetu, rijetki su oni koji "guglaju" načine kako napraviti cijelo vozilo i to još na mlazni pogon. Ryan McQueen je radio upravo to, potrošivši više od jednog desetljeća i gotovo 100.000 dolara na izradu vlastite, mlazne verzije modela Ferrari Enzo.

McQueen je za portal The Drive rekao da su Google i YouTube bili njegovi najbolji prijatelji tokom dugogodišnjeg rada na stvaranju automobila nazvanog Insanity.

"Trebalo mi je ukupno 14 godina da napravim auto jer sam postepeno morao savladati vještine koje su mi bile potrebne u tom procesu", pojasnio je McQueen.

Rezultati ove McQueenove samouke aktivnosti govore sami za sebe jer je postao ponosni konstruktor i vlasnik "zvijeri" na mlazni pogon, s čak 18.000 konjskih snaga, za koje su zaslužna dva Rolls-Royce Viper motora. Ovi motori, konstruirani su tokom pedesetih godina prošlog stoljeća, korišteni su u brojnim eksperimentalnim letjelicama britanskog i američkog zrakoplovstva.

"Pri punom iskorištenju, dvostruki Viper motor proizvodi 6.350 kg potiska", navodi konstruktor.

Pri oblikovanju vanjske strane ovog nesvakidašnjeg automobila, McQueen je primijenio posebnu tehniku. Naime, poslužio se Ferrari Enzo igračkom na daljinski pogon koju je za početak rastavio na 26 pažljivo premjerenih dijelova. Zatim je uz pomoć projektora povećavao svaki komad i do deset puta kako bi po takvom kalupu izrezao panele od šperploče, koje je prije montaže punio ekstrudiranim polistirenom.

McQueenov proračun kaže da bi automobil, kada u potpunosti bude naštiman, mogao razviti maksimalnu brzinu od oko 650 km/h.

Ipak, kada sebi postavite zadatak da napravite svojevrsno "čudovište" na četiri kotača poput ovog, stvari ne idu baš sasvim glatko. Tako je, pri prvoj probi paljenja vozila otkazao jedan od dva anlasera koji su prouzrokovali "vrući start", a uslijed prevelikog udjela goriva u komori za sagorijevanje, što je značilo izradu ne samo novog anlasera, već i nove turbine.

McQueen je optimist i pored poteškoća koje ga prate u ovom poslu i vjeruje da će vozilo tokom proljeća moći proći prvi test vožnju, pri malim brzinama. Ako test bude uspješan, vozilo će biti vraćeno u radionicu i podvrgnuto kompletnoj dijagnostici prije nego što, ovog puta, bude testirano pri većim brzinama.

Planovi koje McQueen ima s ovim vozilom uključuju udio na utrkama i na izložbama.

I dok svoj dugogodišnji rad privodi kraju, McQueen smatra da ga projekt finansijski nije previše izišao.

"Ako uzmete u obzir da je rezultat, Ferrari Enzo s dvostrukim propelerskim motorom od 18.000 konjskih snaga nastao u garaži, iznos od nešto više od 90.000 dolara i nije tako velik", zaključuje on.