auto
0

Jeep ofanziva

Sarajevo-X
Da bi zadivili Amerikance na auto salonu u New Yorku, iz Jeepa su doveli dva nova modela, prvi nosi ime Commander, a drugi je nabrijana verzija novog Grand Cherokee-a pod oznakom SRT8.

Commander je potpuno novi Jeep, iako lošiji poznavaoci možda neće primjetiti da se radi o potpuno novom modelu, što je zasluga tradicionalnog dizajna, koji podsjeća na kockastog Cherokee-a iz 90’ godina.

Baza za Commandera je novi Grand Cherokee, tako je međuosovinski razmak ostao identićan, a pored toga, sa Grandom se dijeli i sistem pogona na sve točkove, kao i osnovni V6 motor. Pored ovoga motora, predviđena je još i ugradnja jaćih V8 motora od 4.7 i 5.7l zapremine. Ako se pitate koja je glavna razlika u odnosu na Granda i zbog čega stiže tako sličan model, gotovo iste mehanike, odgovor je u unutrašnjem uređenju i mogućnosti prevoza sedam putnika. Iz Jeepa spominju da im je ovo prvi sedmerosjed, koji u prodaju stiže u jesen ove godine.

Drugi, u naslovu spomenuti model SRT8 je ultra sportska verzija Granda, kojoj je zadatak da porazi i mnogo skuplje konkurente iz iste klase. Tu se prije svega misli na BMW X5 4.8i i Porsche Cayenne Turbo. Iako iz Jeepa još nisu objavili cijenu, objavljen je podatak o ubrzanju do 60 milja na sat (96 km/h), za šta SRT8 potroši samo 4.9 sekundi. S tim podatkom bi se rado pohvalile i neke sportske limuzine, a taj rezultat se duguje 6.1-litrenom V8 motoru.

Tako sada pod haubom Granda leži zvijer sa 415 KS i 569 Nm obrtnog momenta, koja svoj produkt dijeli sa 5 stepenim automatskim mjenjačem, koji to dalje šalje stalnom pogonu na sva 4 točka. Za sportske performanse sam motor nije bio dovoljan, pa se dodatna pažnja usmjerila na aerodinamiku, poboljšanje podvozja i kočionog sistema. SRT8 je spušten je za 2.5 cm a sada stoji na felgama od 20’ sa gumama širine 255/45 naprijed i 285/40 nazad. Kod kočnica se nije eksperimentisalo mnogo, pa je taj posao prepušten stručnjacima Bremboa, koji su Jeep opremili diskovima od 360/350 mm – naprijed/nazad. Ova prerada je donjela izuzetno kratak zaustavni put za jedan SUV, tako se sa 100 km/h staje za manje od 39 metara. Ako ste se zagrijali za ovog Jeepa, uplatiti ga možete odmah, no na isporuku će te morati malo pričekati, jer proizvodnja startuje 2006 godine.