auto
0

Grupacija PSA je povećala svoju prodaju već treću godinu zaredom

Klix.ba
U okviru izvođenja svog strateškog plana za rentabilnu rast "Push to Pass", grupacija PSA je u 2016. godini počela sa svjetskom produktnom ofanzivom s kojom namjerava do 2021. godine realizirati 121 regionalna lansiranja.

Svi lansirani produkti su u svojim tržišnim segmentima ostvarili komercijalni uspjeh:

Izvrstan dokaz o dinamičnosti marke PEUGEOT, koja je u 2016. godini zabilježila 12,3 % rast, je novi SUV PEUGEOT 3008 za kojeg je marka u samo tri mjeseca primila već više od 60.000 narudžbi i time za 70 % premašila svoje ciljeve za narudžbe u 2016. godini. Model je lansiran već u približno trideset država, a lansiranje u svim ostalim regijama odvijat će se u prvom tromjesečju 2017. U Francuskoj je u posljednja tri mjeseca prethodne godine preuzeo vodeće mjesto segmenta C-SUV. Novi SUV PEUGEOT 3008 idealno prikazuje strategiju za prodor marke PEUGEOT na tržište vozila višeg cjenovnog razreda, jer je čak 86 % narudžbi izdanih za izvedbe s jednim od najbogatijih nivoa opreme: Allure, GT-Line i GT. PEUGEOT je nastavio sa širenjem na međunarodna tržišta i 43 % svjetske prodaje realizirao izvan Evrope, što predstavlja 4 točke više u odnosu na 2015. godinu.

Novo vozilo SUV PEUGEOT 4008, koje je lansirano u novembru 2016. u Kini, proizvodi se u novoj tvornici specijaliziranoj za sportska terenska vozila u Chengduju koja je postigla 120 % svojih ciljeva. Za njega je već primljenih 11.500 narudžbi, od toga 40 % za primjerke sa najvišim nivoom opreme, i to u manje od šest tjedana prodaje.

Novi CITROËN C3 je sa skoro već 40.000 prodanih primjeraka od lansiranja u novembru omogućio da je prodaja modela C3 u četvrtom tromjesečju zabilježila čak 63-procentno poboljšanje sa veoma bogatim sastavom naručenih vozila, među kojima je skoro 50 % primjeraka s najvišim nivoom opreme i 75 % primjeraka sa dvobojnom verzijom karoserije. Navedene odluke idealno prikazuju ključne vrijednosti CITROËNOVE marketinške pozicije, kao što su diferencijacija i dobar osjećaj.

Marka DS u posljednjih dvanaest mjeseci sa potpuno obnovljenim izborom vozila postepeno dobija na značaju u segmentu premium vozila. DS 3 se svrstava među tri najprodavanije gradske limuzine sa petoro vrata segmenta premium u Evropi, elegantni avanturista DS 4 Crossback predstavlja 34 % prodanih primjeraka dvostrukog modela DS 4 i DS 4 Crossback, a čak 81 % prodanih primjeraka DS 5 su izvedbe sa visokim nivoom opreme.

Grupacija PSA je pored toga raširila svoju produktnu ofanzivu i na segment gospodarskih vozila u kojem u 2016. lansirala sedam novih izvedbi modela PEUGEOT Expert i CITROËN Jumpy, a osim toga je lansirala i osobna vozila PEUGEOT Traveller i CITROËN SpaceTourer.

U Evropi je grupacija u 2016. prodala 1.930.000 vozila i time povećala prodaju za 3,6 %. Tome je značajno doprinijela marka PEUGEOT sa 4,4-procentnim porastom prodaje posebno zahvaljujući novom modelu SUV PEUGEOT 2008 (+16 % i 184.200 prodanih vozila), koji u svom segmentu zauzima 2. mjesto, PEUGEOTU Partneru (+8 % i 114.200 prodanih vozila) i PEUGEOTU 208, najprodavanijem modelu marke koji svoj uspjeh nastavlja sa oblikovno obnovljenom verzijom (+8 % i 274.000 prodanih vozila). Isto važi za CITROËN koji je sa 4,3-procentnim porastom zabilježio najveću prodajnu količinu u posljednjih pet godina (762.000 jedinica). Osim lansiranja koja su se odvijala tokom godine (E-Mehari, novi Jumpy, SpaceTourer, novi C3), za dinamiku marke posebno su se pobrinuli C4 Picasso, uzor među monovolumenskim vozilima koji je bio obnovljen u septembru (109.000 prodanih vozila) i Berlingo GV koji je drugi najprodavaniji mali dostavljač u Evropi. Marka DS je nastavila sa širenjem svoje specijalizirane mreže koja ima 112 prodajnih mjesta DS Stores i DS Salona, a od sada i prvi DS Urban Store koji je 1. decembra 2016. bio otvoren u središtu prestižnog trgovačkog centra Westfield u Londonu.

U Kini i u jugoistočnoj Aziji je grupacija PSA u izuzetno konkurentnom kontekstu prodala 618.000 primjeraka vozila. U decembru je DONGFENG PEUGEOT postigao najbolji mjesečni rezultat u svojoj historiji u Kini sa 43.800 izručenih vozila klijentima posebno zahvaljujući uspjehu sportskog terenskog vozila SUV PEUGEOT 4008.

Sportsko terensko vozilo CITROËN C3-XR svoj uspeh je potvrdilo sa više od 73.000 prodanih primjeraka odnosno sa 10,5-procentnim porastom, čime je postalo drugo najprodavanije vozilo prodajnog pogona DONGFENG CITROËN odmah iza modela C- Elysée (87.000 prodanih vozila). Nova velika limuzina sa petoro vrata CITROËN C6, koja je lansirana krajem godine, zabilježila je već 4000 narudžbi, od toga skoro 75 % s motorima i opremom najbogatijeg nivoa.

Kina je sa 109 prodajnih mjesta DS Stores drugo najveće tržište marke DS koja u Kini prodaje jedno od pet vozila, od toga čak 60 % prodajne količine zauzima SUV DS 6.

Na tržištima jugoistočne Azije, koja su u naglom porastu, marka PEUGEOT je zabilježila 72-procentnu rast na Filipinima i 40-procentnu u Singapuru. Marka CITROËN je nastavila sa trendom rasta u jugoistočnoj Aziji, a zahvaljujući uspjehu vozila C4 Picasso zabilježila veliki napredak u Singapuru.

U regiji Bliski Istok i Afrika je grupacija PSA u 2016. godini udvostručila svoju prodaju sa 383.500 prodanih vozila. U manje od jedne godine grupacija je svoj povratak u Iran učvrstila sklapanjem dvaju ugovora o osnivanju zajedničkih ulaganja (Joint Ventures): PEUGEOT sa društvom Iran Khodro, historijskim partnerom marke, i CITROEN sa društvom SAIPA. Marka DS, koja je u Iranu lansirana početkom 2016. godine u partnerskoj saradnji sa iranskom grupacijom Arian Motor, je otvorila svoj prvi DS Store u Teheranu, gdje prodaje modele DS 5, DS 5LS i DS6.

U Latinskoj Americi je prodaja grupacije PSA narasla za 17,1 % s 183.900 prodanih vozila. Tržišni udio grupacije se je povećao u Argentini (+1,6 točke) i u Čileu (+1,3 točke), gdje je prodaja narasla za 32 %. Sa zajedničkim 23,6-procentnim porastom se je prodaja marke PEUGEOT veoma naglo povećala, posebno u Argentini (+39 %) zahvaljujući sportskom terenskom vozilu PEUGEOT 2008 koji niže uspjehe od svog lansiranja dalje (više od 10.000 prodanih vozila), u Čileu (+32 %) i Brazilu (+7 %). Marka CITROËN je zabilježila 6,3-procentni rast prodaje posebno zahvaljujući C3 Aircrossu (+78 %). DS je u Argentini zauzeo četvrto mjesto na automobilskom tržištu premium vozila.

U Euroaziji gdje su ekonomski uvjeti još uvijek veoma slabi, što posebno važi za Rusiju, prodaja grupacije PSA se je smanjila za 12,6 % sa 10.500 prodanih primjeraka na tržištu u 12,5-procentnom padu. U Ukrajini koja je poznata kao dinamično tržište (+37,4 %) grupacija je zabilježila 43 % rast prodaje. PSA je svoju geografsku prisutnost u ovoj regiji dodatno raširila sa tržišnim lansiranjem sve svoje tri marke u Gruziji.

U regiji Indija i Pacifik nakon 3,3-procentnog rasta 2015. u Japanu grupacija je zabilježila brz rast prodaje (20,6 %) i time postigla svoj najbolji rezultat od 2007. godine. Ovom rezultatu osjetno je doprinijela marka PEUGEOT (+27 %), a za što imaju zasluge posebno odlični rezultati PEUGEOTA 2008 (+63 %), 208 (+46 %) i 308 (+24 %). Uvođenjem tehnologije BlueHDi u mjesecu julu je dopunila energetsku ponudu i djelomično pripomogla ovom porastu. CITROËN je u cijeloj regiji postigao 7,5-procentni porast prodaje, posebno zahvaljujući lansiranju vozila C4 Cactus krajem godine u Japanu i u Južnoj Koreji. Marka DS, koja je u Japanu zvanično lansirana krajem 2015. godine, je povećala svoju prodaju za 30 % zahvaljujući velikim tržišnim operacijama, kao što je bio na primjer prvi DS WEEK u Tokiju i lansiranje više spomenutih serija.