auto
0

General Motors zatvara još 2.000 radnih mjesta

FENA
Foto: Reuters
Foto: Reuters
General Motors, uz Chryslera i Forda, najveća američka korporacija za proizvodnju automobila i kamiona, planira zatvoriti još gotovo 2.000 radnih mjesta.

To je još jedno smanjenje broja radnika u sadašnjoj sve težoj finansijskoj situaciji. Prošle sedmice, GM je već najavio otpuštanje 3.600 radnika. Zbog smanjene potražnje kompanija je od jula imala gubitke veće od četiri milijarde dolara.

Analitičari kažu da je čitava američka autoindustrija u nezavidnom položaju, a samim tim i milioni zaposlenih koji žive od proizvodnje i prodaje automobila.

Jednostavno rečeno, glamur i blještavilo autosalona i modela izloženih u njima je jedno, a sumorna realnost američke autoindustrije staje u svega nekoliko riječi: sve manje ljudi u SAD-u kupuje automobile.

"Žao mi je, ali zbog ovakvog stanja privrede moramo zatvoriti jedan dućan", kaže prodavač Carl Myers i dodaje: "Bojim se da će biti zatvoreni i mnogi, mnogi drugi prodajni saloni".

Ukupna prodaja automobila na američkom tržištu opala je za više od 30 posto. Tri najveća američka proizvođača, GM, Ford i Chrysler, izgubili su od jula gotovo 10 milijardi dolara. GM sam od sebe više ne može. Trebat će mu pomoć da prebrodi krizu.

Jennifer Granholm, guvernerka američke savezne države Michigan, gdje su sjedišta i najveći proizvodni pogoni te tri kompanije, strahuje da bi krajnji ishod mogao biti katastrofalan:

"Ako domaća autoindustrija propadne, to je tri i po do pet miliona radnih mjesta širom zemlje. I to i posljedice koje bi uslijedile jednostavno su neprihvatljive".

Kolaps "velike trojke" prijeti u vrijeme nezaposlenosti koja je najveća u posljednjih 14 godina. Stoga je sasvim razumljivo da mnogi radnici u autoindustriji strahuju.

Kongres je, ranije već, odobrio paket od 25 milijardi dolara pomoći, namijenjen razvoju vozila koja štede gorivo. Sada demokrate, a i mnogi analitičari u autoindustriji, smatraju da će biti potrebna dvostruko veća pomoć. I novoizabrani predsjednik Barack Obama nagovijestio je snažnu podršku autoindustriji, ali i upozorio: "Neće to ići brzo i neće nam biti lako da se izvučemo iz teškoća u kojima smo se našli".

A skeptici, kao i obično, tvrde da će na kraju krajeva porezni obveznici biti ti koji će platiti račun ili snositi posljedice, prenosi Glas Amerike.