auto
176

Francuska ambasada nabavila prvi francuski hibridni automobil u Bosni i Hercegovini

Piše: S. H.
Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba
(Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba)
Ambasadorica Francuske je danas preuzela svoj novi službeni automobil, hibridni Peugeot 508. Ovo je prvi francuski hibridni automobil u Bosni i Hercegovini.

Zahvaljujući jedinstvenoj tehnologiji, hibridni Peugeot 508 koristi električni motor za vožnju po gradu, bez zagađenja. Izvan grada, počevši od 50 km/h njegov dizel motor se uključuje i razvija snagu od više od 160 konja.

Francuska kao predsjedavajuća konferencije o klimi COP21 svugdje u svijetu provodi aktivnosti u cilju smanjenja zagađenja ugljikom i poboljšanja kvaliteta zraka. Zbog toga je ambasadorica Francuske odlučila zamijeniti svoje službeno vozilo hibridnim automobilom.

Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba
Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba

U velikom broju zemalja Evrope trend je kupovina automobila na električni pogon. Za one koji se odluče kupiti jedan takav automobil u brojnim državama postoje fondovi koji subvencioniraju i podstiču kupovinu, poput Hrvatske koja izdvaja hiljade eura za razliku od BiH koja nema nikakvu strategiju.

Prednosti automobila na električni pogon su višestruke. Prije svega ne morate brinuti da li cijena nafte raste ili ne. Prednost je i ta što takvi automobili apsolutno ne zagađuju okolinu, a prilikom registracije automobila ne plaćate naknadu za štetne ispušne plinove.

U BiH su do sada uvezena tek dva automobila na električni pogon, a ukoliko država ne počne davati određene subvencije za kupovinu takvih automobila ne možemo očekivati da će taj broj značajnije rasti.

Provjerili smo da li BiH subvencionira kupovinu hibridnih ili električnih automobila i dobili smo negativan odgovor.

"Na državnom nivou u ovom trenutku ne postoje subvencije za nabavku automobila na električni pogon. Što se državnog nivoa tiče, ne postoje ni posebne takse koje su propisane. Sve naknade se plaćaju prilikom registracije na osnovu propisa koji su doneseni na nivou entiteta, poput putarina, naknada za vode i slično", Istakao je u razgovoru za Klix.ba Zoran Andrić iz Ministarstva prometa i komunikacija BiH.

Kada jeriječ o BiH, u pripremi su određene izmjene prilikom plaćana naknade kod registracije. Očekivano bi bilo da onaj ko manje zagađuje treba plaćati manju naknadu za okoliš. Trenutno u BiH to nije slučaj i ne postoji nikakva razlika.

Ipak, potezi poput poteza Francuske ambasade mogu podstaći i domaće institucije da se aktivnije uključe u subvencioniranje električnih ili hibridnih automobila.